Charel Verheyen,
ik heb je net de cijfers gegeven van de normale zoutconcentraties van grond: ze worden natuurlijk getransporteerd door het vocht, maar als er van nature uit geen hoge concentraties zitten (hoogstens 0,1ml/l opgezogen water door stenen), dan zullen er ook geen zouten in de muren zitten.
je maakt (opnieuw) de fout te denken dat er van nature (of in praktijk) veel zouten in de grond zitten; dat is helemaal niet waar (tenzij, zoals ik al reeds zei, in fecaal belaste omgevingen zoals stallen en recup stenen van die stallen).
vervolgens heb ik je aangetoond dat als er dan toch maar 0,1mg zout per liter vocht in een muur kan zitten in normale omstandigheden; dan weet je toch over hoeveel zout het gaat en hoeveel vocht dat kan opnemen als ze vocht uit de lucht kunnen opnemen zoals jij verkeerdelijk beweert?
zelfs als er in de stenen 10l water zit (wat niet kan, want zoeveel kunnen ze niet ophouden) dan nog zou er maar 1 mg zout aanwezig zijn, en dan ga jij beweren (tegen alle wetenschap in ) dat die ene mg zout vocht uit de lucht zou opnemen waardoor de muur natter wordt?????
tweede voorbeeld: stel dat er 10.000 liter water in je muur komt (das best veel hé): dan zit er nog maar 1 gram zout in. Hoeveel vocht denk je dat 1 gram zout kan opnemen uit de lucht?
dat het voor jou een raadsel is dat waarom ik spreek van lijm achter een zoutdoek toont opnieuw aan dat je niet weet hoe zo een zoutdoek wordt aangebracht en wat de functie er van is: nml door (speciale) verlijming die net zal verhinderen dat er nog vochttransport mogelijk is vanuit de natte stenen en aldus ook de aanwezige, oplosbare zouten niet meer kunnen getransporteerd worden naar de oppervlakte van de muur.
Het heeft nooit iets te maken gehad met vermijden van vochtopname vanuit de ruimte: lees eens de technische fiche vooraleer foute info te geven aan forumleden.