4

Airco badkamer

RJ21
RJ21
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Beste forumleden,

Recent 2 verkopers van airco over de vloer gehad en de eerste was geen probleem, maar de tweede wist te vertellen dat een airco in de badkamer uit den boze is. Reden : de elektronica gaat stuk door de vochtigheid.

Nu weet ik niet goed meer wat te geloven, vandaar mijn vraag: heeft iem hier ervaring met airco in een badkamer?

Alvast bedankt voor de reacties

Alle reacties

0
Vivax
Vivax
8 144 Andere professioneel
4 jaren geleden

En waarom wil je airco in badkamer?

voor de warmte?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Nu weet ik niet goed meer wat te geloven, vandaar mijn vraag: heeft iem hier ervaring met airco in een badkamer?

Afgezien van het feit dat dit een raar idee is. 

- Bij het douchen gaat de airco veel condenswater te verwerken krijgen, niet dat dit een probleem hoeft te zijn

- De elektronica van de buitenunit zit ook in de vochtigheid en daar zit ook geen enkele bescherming op

- In tropische klimaten is het net zo vochtig in de living als bij jou in de badkamer

- Kan zelfs een voordeel zijn, spiegels slaan wss niet meer aan. 

0
RJ21
RJ21
1 6 Andere particulier
4 jaren geleden

De badkamer zit net als de slp kamers trouwens onder het dak en de temperatuur kan er op warme dagen nogal hoog oplopen waardoor je als je van onder de douche komt, direct weer in het zweet staat, daarom dus airco

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Het onderhoud van je verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Ontdek hoe vaak je je stookolie- of gasketel moet laten controleren en wat de prijs is.

Lees meer

Halen we binnenkort een warmtepomp van IKEA in huis?

Halen we binnenkort een warmtepomp van IKEA in huis?

In Duitsland kan je bij IKEA een warmtepomp kopen. De premies lopen er op tot 70% en er zijn speciale stroomtarieven. Waait dit over naar België?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag