5

Prijsverschil tussen offerte en factuur van Landmeter

S.O.
S.O.
#Voorbereidende werken · 4 jaren geleden

Beste,

Bij de voorbereidingen van onze verbouwingen hebben wij een landmeter ingeschakeld, omdat wij naar de zijkanten uitbreiden en de architecht zeker wou zijn dat hij ver genoeg van de grenzen weg bleef.

Hierbij hebben we een offerte goedgekeurd van €617 Incl BTW, maar nu we de uiteindelijke plannen en afrekening ontvangen (een half jaar nadat de opmetingen zijn gebeurd) bedraagt deze €750 incl BTW, wat een stijging is van bijna 25% zonder dat dit op voorhand ook maar ergens aangegeven is geweest.

De landmeter steekt dit op het feit dat er meer opzoekwerk is moeten gebeuren dan origineel gedacht, maar mag deze zomaar zijn prijs verhogen zonder dit op voorhand aan te geven?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg.

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Truc is zo oud als de straat. Het orginele bedrag direct betalen en aangetekende brief dat de factuur niet overeenstemt met de offerte en je enkel het bedrag gelijk aan de offerte zal betalen.

0
S.O.
S.O.
0 1 Verbouwer
4 jaren geleden

Beste,

Allereerst bedankt voor het snelle antwoord. Het originele bedrag betalen heb ik inderdaad ook al vernomen en dit is al overgeschreven. Moet dit echter een aangetekende brief zijn, of is een email ook voldoende hiervoor?

Nogmaals bedankt. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

De plannen moeten vermoedelijk ook naar de gemeente gestuurd worden.

Als je het verschil niet betaald,  tja..... 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Aangetekende brief

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag