AFWERKING RUWBOUW MET ISOLATIE EN CREPI ONGEVEER 13 0 15 CM
Naast ons huis (allemaal rijwoningen) hebben ze een nieuwbouw opgetrokken.
Deze staat pal tegen onze zijgevel. Nu komt met ons te vertellen dat zij zowel de voor-, als de achter- en zijgevel gaan bekleden met 12 cm isolatie en daarop 2 cm crepi. Voor de voor en achtergevel, maakt dat niet veel uit.
Als zij op de zijgevel gaan bekleden dan komen zij voor 15 cm over onze woningen tuinmuur. Die muur zou geen wachtgevel zijn en ook de tuinmuur niet.
Zij gaan hun afwerking half op de tuinmuur zetten? Daar liggen nu dekstenen op waarop zij deze crepi zouden aanbrengen, zodat er nog een halve steen zichtbaar zou blijven. Kan dat zo maar ? Wat indien er ooit een deksteen beschadigd wordt en moet vervangen worden. Dan moeten wij die onder de crepi en isolatie vandaan halen en zal deze beschadigd worden !!
Hetzelfde geld voor het dak. Dat is afgewerkt met roofing en rondom het huis afgewerkt. Als hun crepi en isolatie daar over komen en het dak moet hersteld worden, dan kunnen wij niet meer aan het uiteinde van ons dak voor de herstelling. Mag dat zo maar ?
Blijkbaar bestaat er een vonnis van een vrederechter die zulks toelaat.
Ik weet niet welk vonnis dat is, en of hier de waarheid wordt gesproken.
Die vrederechter zou akkoord gegaan zijn omdat dit geen dragende constructie is.
Maar wat als er dus later aan onze woning mogelijk herstellingen moeten doorgevoerd worden. Wat gebeurt er dan ?
Ik ben hier leek in en weet me geen raad met de zorgen die ik maak.
Kan ik zulks weigeren ? Wie moet ik daarvoor dan aanspreken ?
U kent hier misschien het juiste antwoord op en dan dank ik u mij dat te willen meedelen.
Van harte dank hiervor.