Aansluiten binnen schakelaars met buitenstopcontact en buitenverlichting
Beste
Even kort de situatie schetsen:
Renovatie van keuken is een conflict geworden met de aannemer die weigerde zich aan de plannen te houden. Aannemer 'buiten' gezet en nu stuk per stuk zelf de afwerking aan het doen. Want niemand te vinden die dit wil afwerken.
Probleem/twijfel:
Bijna klaar en werkt, nog enkel twee binnen schakelaars aansluiten voor de buitenverlichting, rolluik (later) en buiten stopcontact. Maar hier begrijp ik niet goed wat de aannemer gedaan heeft en hoe de bekabeling die er is aan te sluiten. Ondanks dat ik hier toch iets van ken.
Zoals op de foto's in bijlage te zien is:
- Linker schakelaar 'doos':
-- onderaan komen de drie elektriciteitkabels, fase (bruin), nul (blauw) en aarding (groen-geel) binnen in de 'doos', vertakt van het onderliggende stopcontact, dit is het eerste punt waar elektriciteit op zit.
-- bovenaan gaan de drie elektriciteitkabels, fase (bruin), nul (blauw) en aarding (groen-geel) buiten de 'doos', naar boven naar de buitenverlichting en een extra elektriciteit punt voor eventueel elektrische rolluik.
- Rechter schakelaar 'doos':
-- bovenaan komen drie elektriciteitkabels, fase (bruin), nul (blauw) en aarding (groen-geel) binnen in de 'doos', vertakt vanuit de buitenverlichting bovenaan vermoed ik.
-- rechtdoor gaan drie elektriciteitkabels, fase (bruin), nul (blauw) en aarding (groen-geel) buiten de 'doos', naar buiten voor het buitenstopcontact.
Dus binnenmuur heeft twee schakelaars naast elkaar en buitenmuur heeft buitenstopcontact, buitenverlichting en extra elertriciteit voorziening voor later, deze drie in volgorde boven elkaar.
Vraag:
Graag help met verduidelijking (schema of tekening) hoe dit degelijk aan te sluiten?
Dit vooral om mijn twijfel weg te nemen dat hier eigenlijk drie kabels ontbreken.
Dank voor al de hulp die komt, groeten
Bart