6

Huurkoop Renoveren

Antonellax2415
Antonellax2415
#Regelgeving · 4 jaren geleden

We hadden een huis op oog dat we zouden huurkopen deze is bezit van onze familie 

Echter is dit huis in slechte staat en er is een grondige renovatie nodig of kans is groot dat we het willen platgooien met de toestemming met de eigenaar

Zou dit kunnen en hoe gaat het dan in zijn werk ?

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

Iets " huurkopen "" dat voor af te breken is???  Goe bezig om een kat in een zak te kopen.. Je wordt maar eigenaar als de laatste betaling heeft plaatsgevonden.

0
Antonellax2415
Antonellax2415
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

Het kan ook gerenoveerd worden maar dat is geen antwoord op mijn vraag...

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Zit wel wat in de opmerking van Ludo Seegers. 

Misschien is het een ideen om alleen de “bouwgrond” te kopen met toestemming van sloop en bouw

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Maar zorg zeker voor een contract bij notaris. 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

De bedoeling van huurkopen is om iets te kunnen kopen waar je niet direct het budget voor hebt en/of je het gekochte product op lange termijn ook wil houden.

Daar zit al een tegenstrijdigheid met jouw doel omdat je in deze context een nieuwe of volledig gerenoveerde woning zou verwachten. Dan zit je met het probleem wat je gaat teruggeven bij afbraak als je zou beslissen om de koopoptie niet uit te voeren. Het gehuurde bestaat immers niet meer. Of net het omgekeerde een volledig gerenoveerde woning? 

Het lijkt er dan ook op dat jouw financiele plaatje hier al niet klopt, die renovatie en zelfs de afbraak kost immers ook geld en bovendien de bedoeling van die huurkoop op zijn zachtst gezegd niet erg duidelijk is. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Laatste weken om recht te hebben op Mijn VerbouwPremie voor deze werken

Wat verandert er vanaf juli wat betreft premies en regelgeving? Doe nu nog deze werken om Mijn VerbouwPremie niet mis te lopen.

Lees meer

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Advocaat deelt zijn advies

Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Mag je die overnemen of wordt ze openbaar verkocht? Expert Jan Roodhooft weet raad.

Lees meer

Vlot verhuizen? Gebruik onze checklist!

Vlot verhuizen? Gebruik onze checklist!

Verhuizen? Zorg voor een vlotte verhuis met onze uitgebreide checklist. Ontdek essentiële tips voor het inpakken en het regelen van administratieve zaken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag