Vlekken op aluminium. oxidatie? roest?

3

Vlekken op aluminium. oxidatie? roest?

Steven G
Steven G
#Dak · 4 jaren geleden

Een aannemer plaatste blanke onbehandelde aluminium als dakrand.

Nu waren er echter al bij het aanbrengen grijze vlekken in, ik vermoed door corrosie bij opslag.

Volgens de aannemer zou echter na verloop van tijd de aluminium overal egaal worden door blootstelling aan het weer, zodat de vlekken niet meer zichbaar zijn, maar ik betwijfel dit.

Kan ik het riskeren om de factuur niet te betalen tot dit opgelost is?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/69932/img20210904100731331.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f50464b4df62edb11d6f4ed0b29b6bc3

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Als dat iid onbehandeld aluminium is gaat die over de volledige lengte oxideren, maar onwaarschijnlijk dat die oxidatie volledig egaal gaat zijn over de volledige lengte. 

Of je die niet mag betalen hangt af wat jij besteld hebt. Als er in de offerte een onbehandelde alu strip staat, wat ga je dan claimen? Ook als er niks staat over de kwaliteit van de strip wordt het koffiedik kijken. Stel dat hij akkoord gaat, wat als hij voorstelt om die strip te lakken? Ben jij daarmee tevreden? 

Iig, als je niet wil betalen zal je die tegelijkertijd een aangetekende brief moeten sturen met de vraag om dat tegen die en die datum io te brengen. En zeker nooit meer dan een gepaste waarde (waarde plaatsen van die strip) niet betalen, niet het volledige dak, daar kan men op een rechtbank meestal niet mee lachen. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

tja, je kan en zal wel gelijk hebben, maar om daar nu een spel van te maken, jij let erop, maar niemand gaat zo hoog een alu lat bekijken,.

Ik denk dat het verkleurd is door de hitte van de gasbrander???

Alu kan niet roesten maar zal door blootstelling aan lucht/zuurstof altijd oxideren.

Als je erzelf aan kan ,,zet er een primer op en schilder de lat, is het voor eeuwig en altijd opgelost.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag