Conform attest wanneer bepaalde elementen nog niet geplaatst zijn op moment controle ?
Beste,
Ik ben op zoek naar een appartement. Ik vraag naast andere documenten steeds het elektriciteitsattest op van het appartement in kwestie.
Zie bijlage voor een extract van het conforme elektriciteitsattest voor het appartement in kwestie.
Wat moet ik denken van een appartement met dergelijk attest (attest van 2017) ? Maw een appartement met een conform attest, maar waarbij op het moment van controle (2017) nog niet alles was geïnstalleerd ? Bv (zie opmerkingen in het attest in bijlage): verlichting nog niet definitief geplaatst, bad en douche nog te plaatsen, wandmeubels waarin stopcontacten, schakelaars en verlichting moet aangebracht worden nog niet geplaatst ?
Loop ik het risico dat bij een eventuele herkeuring het attest niet langer conform zal zijn ? Zoja, loop ik het risico op grote kosten of zullen die wel meevallen voor dit geval ?
Laat ik vóór de aankoop van het appartement best toch nog een herkeuring uitvoeren om zeker te zijn ? Laat ik best ook als opschortende aankoopvoorwaarde een herkeuring met conform attest opnemen ?
Of is dit alles niet nodig voor deze specifieke case en kan ik op mijn twee oren slapen dat alles ok ?
Gr,
EDH