Huurkoop Aandelen
Kan men een huurkoop contract gebruiken voor de verkoop van aandelen ?
In de aandelen van onze bvba zit een vastgoed.
Is er iemand vertrouwd met deze regelgeving ?
Huurkoop Aandelen
Kan men een huurkoop contract gebruiken voor de verkoop van aandelen ?
In de aandelen van onze bvba zit een vastgoed.
Is er iemand vertrouwd met deze regelgeving ?
Doe de overname zeker via notaris.
De ovenemer kan een lening aangaan bij de bank en de aandelen als waarborg geven.
Transactie compleet, De overlater heeft zijn geld, en de overnemer de aandelen.
Case done.. geen nagezeur meer...
Waarom risico nemen als het anders ook kan.
Het betreft een horeca zaak, banken geven geen leningen meer voor de horeca !
:-(
Kan je best eens bij een notaris bevragen hoe en wat je de meeste waarborg kan bekomen in geval de overnemer niet betaald,of in falling gaat.
Bij overname van aandelen blijft de overlater nog 3 jaar aansprakelijk... Wees je daar bewust van... . Zonder risico is dit dus niet als je geen solvabele overnemer hebt die van horeca géén verstand heeft.. ..

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
_vanessa.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=4ba5ab015fd4a5a241d8b926f0195b15)
Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.
Lees meer
Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.
Lees meer
De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen