Gemeenschap dag aparte garages

10

Gemeenschap dag aparte garages

Pepee
Pepee
#Dak · 4 jaren geleden

M'n ouders hebben een garage gekocht. Deze staat in een rij, zoals je wel vaker ziet. Dus hoort niet bij hun huis. Vroeger allemaal eigendom van 1 persoon, nu allemaal apart verkocht. Over alle garages ligt 1 groot roufing dak. Nu wil hun buur z'n garage verhogen, zodat z'n caravan erin kan.

Kan dit zomaar?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Als dat zijn eigendom is waarom niet? Uiteraard is dat estetisch misschien minder, maar dat is geen juridisch beletsel anders zou half Belgie moeten worden afgebroken.

Uiteraard moet hij er voor zorgen dat jouw dak waterdicht is en 'correcte' afwatering heeft. Zorg ervoor dat de buur vooraf een plaatsbeschrijving laat opmaken door een landmeter, door jullie wederzijds getekend.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Wel rekening houden met de vrijstelling van bouwvergunning ( omgevingsvergunning) dat een maximum hoogte oplegt.

0
Pepee
Pepee
0 2 Andere professioneel
4 jaren geleden

Dus als ik het begrijpen mag hij zo maar het gemeenschappelijk  dak van de garage verhogen  en iedere eigenaar moet daar zomaar mee akkoord  gaan?

0
Flir
Flir
4 81 Andere professioneel
4 jaren geleden

Dus als ik het begrijpen mag hij zo maar het gemeenschappelijk  dak van de garage verhogen  en iedere eigenaar moet daar zomaar mee akkoord  gaan?

Hoe is het dak??

staat er iets van in de akte?

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Hoe is het dak??

staat er iets van in de akte?

Je kan altijd bij de gemeente een bezwaar indienen tegen de plannen. Al zal dat denk ik weinig zin hebben. Zie het als een rijhuizen die eerst werden verhuurd, van buiten zal dat er als één dak uit zien. Maar het zijn in werkelijkheid meerdere daken, niks gemeenschappelijk aan. 

Zie ook antwoord van Kas

0
Pepee
Pepee
0 2 Andere professioneel
4 jaren geleden

Nee het zijn aparte garage boxen met elk aparte eigenaars  echter ligt er 1 groot dak dat over alle garages gaat.  Dus dak bedekt alle garages. Bovendien is geen enkele garage verhuurd. Dus allemaal  eigenaars. Maar nu wil 1 eigenaars  dak verhogen voor zijn mobilhome binnen te krijgen... ik dacht dat dit niet zo maar kan..

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
4 jaren geleden

De lengte van een motorhome zal iets groter zijn dan de standaard lengte van de garage denk ik..

0
Feter
Feter
4 jaren geleden

Nee het zijn aparte garage boxen met elk aparte eigenaars  echter ligt er 1 groot dak dat over alle garages gaat.  Dus dak bedekt alle garages. Bovendien is geen enkele garage verhuurd. Dus allemaal  eigenaars. Maar nu wil 1 eigenaars  dak verhogen voor zijn mobilhome binnen te krijgen... ik dacht dat dit niet zo maar kan..

Ja dus, kan wel. Zolang de bouw voorschriften worden gerespecteerd. 

0
Feter
Feter
4 jaren geleden

Laat maar weten, hoe het afloopt

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Mansardedak: complete gids met voordelen, prijs en tips

Geef je woning karakter met een mansardedak en geniet van meer ruimte, stijl en comfort onder je dak.

Lees meer

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Asbest in je dak? Zo kan je het herkennen, vervangen en veilig verwijderen

Leer asbest in je dak herkennen, ontdek de risico’s en kosten en vind veilige oplossingen voor vervanging of verwijdering.

Lees meer

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

In de kijker: dakpannen met geïntegreerde zonnepanelen verhogen opbrengst

Deze nieuwe dakpannen met zonnepanelen bedekken je dak én wekken stroom op. Dankzij de half-cuttechnologie brengen deze zonnepanelen nog meer op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag