Barsten in plakwerk van bijna 10 jarige woning

13

Barsten in plakwerk van bijna 10 jarige woning

sigaros
sigaros
#Ontwerp · 4 jaren geleden

Onze woning is bijna 10 jaar oud. Iedereen zegt wel dat barsten in het plakwerk komen in het begin, maar in de hal, op de scheiding van het gelijkvloers en de eerste verdieping, lijkt dit wat overdreven denk ik. Deze barsten zien we volledig rondom ons als we van de trap komen. Hopelijk zien jullie genoeg op de foto

Echter zou ik graag eens een andere mening hebben aangezien ik niet echt een kenner ben van bouwwerken.

Ook vroeg ik me af of we de firma nog kunnen verantwoordelijk stellen mocht dit niet normaal zijn 

Alvast bedankt 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70336/received2951152085106591-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4f322f29514853524a9511a205a1f7cehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70336/received596710664666272-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=610ac7d78994679c1f8ca5d5ed0cd2bbhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70336/received1559282741084695-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1df79ef9f68d0dc1e2a0daa0e2212ec8https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70336/received867943184115837-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=54c7bb8b43dfc1e042b4256b70331ad1

Alle reacties

0
Flir
Flir
4 81 Andere professioneel
4 jaren geleden

Flir (art, vivax), je begrijpt me wellicht verkeerd.

Ik zeg dat die barsten geen stabiliteitsprobleem LIJKEN te zijn omdat ik dat inderdaad vanachter een pc niet met 100 % zekerheid kan zeggen. Ik zeg dit echter wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Ik heb dit soort van schoonheidsfouten al zeer vaak gezien op exact zulke plaatsen.

En 10-jarige aansprakelijkheid gaat over zaken die de stabiliteit van de woning in gevaar kunnen brengen en niet over schoonheidsfouten.

Ik zeg ook niet dat elk huis dergelijke scheuren heeft of dat men dit normaal zou moeten vinden. Dit type van scheuren komt wel vaak voor op zulke overgangen maar dat wil niet zeggen dat ze niet vermeden hadden kunnen worden.

En om op de vraag van @sigaros te antwoorden:

Het spijt me, maar zo goed als zeker zal je hiervoor na bijna 10 jaar geen beroep meer kunnen doen op de verantwoordelijkheid van de aannemer of verkoper van destijds. 

Wat bedoelt u met (art,vivax) ?

0
Dirk Westende
Dirk Westende
0 2 Bouwer
4 jaren geleden

Beste

Is dit een woning van de firma Covemaeker? Zelf ervaren wij grote problemen in onze woning (4 jaar oud), grote scheuren, plakwerk viel van de muren, ... Ik ben op zoek naar lotgenoten aangezien veel woningen met hun Argex-muren met dezelfde problematiek kampen.

Mvg

Dirk

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag