Lost een 'drukverhogingspomp' mijn probleem met wisselende waterdruk op?
Ik woon 7 hoog in een flat met 8 etages.
Waterdruk is prima, maar door variaties in de waterdruk gaat mijn elketrische doorstroomboiler 'pendelen' (de debietsensor van de boiler meet afname in druk waardoor deze enkele seconde stopt met verwarmen).
Ik ben op zoek naar een oplossing om de druk te reguleren (note: druk hoeft dus niet persé hoger te worden, maar mag niet te veel afnemen).
Ik heb rondgevraagd en gezocht en begrijp dat er 3 opties zijn
-Wisselende druk opvangen d.m.v. een expansievat. Maar ik begrijp dat een expansievat voor dergelijk gebruik en variaties erg groot moet zijn, en ik krijg hier wisselende adviezen over.
-Varierende druk elimineren door het 'afknijpen' van de waterdruk (naar de boiler) middels een drukreduceerventiel . Maar wanneerde fluctuatie in druk lager komen dan de ingestelde reductie, dan biedt dit nog geen oplossing. Ook is de druk al niet erg hoog, waardoor er niet veel marge is om verder af te knijpen.
-Druk opvoeren naar een constante druk met een drukverhogingspomp. Dit lijkt mij de beste optie, en heb een Grundfos UP(s) of UPA op het oog.
-> Mijn vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden: voeren deze pompen de druk op *met* een gekozen drukniveau, of *naar* een gekozen drukniveau.
Als zo'n pomp de druk *met* bv 1 bar opvoert, maar de uitgaande druk nog steeds met de inkomende druk varieert, is mijn problemeen nog steeds niet opgelost. Ik zoek naar een oplossing die de druk continu op bijvoorbeeld 2 bar kan brengen/houden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en advies!