Starten met bouwwerken voor periode 35 dagen aanplakken bouwvergunning.

16

Starten met bouwwerken voor periode 35 dagen aanplakken bouwvergunning.

NI97
NI97
#Ontwerp · 4 jaren geleden

Onze bouwvergunning werd door de gemeente op 23/08 reeds goedgekeurd. Volgend diezelfde week zouden we ons geel papier mogen ontvangen. Graafwerken werden vastgelegd na de 35 dagen. 3 weken later kwam onze vergunning past met de post. Met het gevolgd dat de werken verder gaan. De aannemer levert volgende week het hout al (2 weken voordat het 35 dagen heeft aangehangen). 

gemeente heeft 5 maanden bezig geweest hiermee en op het einde ook nog een maand gedaan over het gele papier op te sturen. 

wat zouden jullie aanraden? Iemand hier al ervaring mee?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Bij ons moest de buur mee tekenen, zelfs op de plannen.

Was dit de architect of de gemeente die dit vroeg? 

Hoe dan ook slim, een plan dat je mede hebt goedgekeurd werkt niet bepaald in je voordeel moest je immers nadien precies bezwaar indienen over het ontwerp (hoogte, raaminplanting,..) 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Bij ons moest de buur mee tekenen, zelfs op de plannen. Daarna gingen we naar de, toen nog,  rouwdiensten zij zeiden dat het ik was. Het goedkeuren was een formaliteit

Is niet verplicht.

En al zeker geen algemene regel of verplichting.

Zoals rode ridder al aanbracht, de handtekening is alleen van belang moest de buur later alsnog klacht indienen ... en dannog. 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Bij ons moest de buur mee tekenen, zelfs op de plannen. Daarna gingen we naar de, toen nog,  rouwdiensten zij zeiden dat het ik was. Het goedkeuren was een formaliteit

Wetten veranderen, dus als het een tijd geleden is ......

0
Watcher
Watcher
20 143 Andere particulier
4 jaren geleden

Architecten doen dat hier nu nog, bij directe buren om akkoord vragen en op in te dienen plannen te handtekenen voor akkoord. Kun je al geen protest van die buren krijgen

PS rouwdienst is natuurlijk bouwdienst

Wetten veranderen, dus als het een tijd geleden is ......

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden
Klopt: architecten doen dit regelmatig de handtekening vragen van de buren. MAAR juridisch heeft dit geen enkele waarde! Als op het plan iets verkeerd staat uitgetekend in strijd met de verkavelingsvergunning, dan MOET de gemeente hierop ingrijpen, zelfs als de buurman zijn goedkeuring heeft gegeven. Meer nog, indien de buurman stelt dat zijn handtekening is gezet met onkunde en geen besef van wat hij heeft getekend dan zal de rechter of stedebouw de klacht van die buur alsnog aanvaarden. Een handtekening van de buur op de bouwplannen is enkel een bewijs dat de buur jouw plannen heeft getekend. Meer niet.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag