Beste Carl
Hartelijk dank voor je reactie !
Situatie : het betreft een vakantiewoning (chalet) met aparte bijbouw. De buitenmuur aan de ene kant is een oude caravanwand die bekleed is met natuursteen in de keuken. Het dak is gewoon enkel zo'n metalen paneel zonder isolatie.Ik wil nu, voor deze winter, het wel wat isoleren indien mogelijk. Op lange termijn zouden ofwel de platen gans vervangen worden door panelen met isolatie al aan ofwel komt er een nieuwe aanbouw, al zijn daar nu geen centjes voor.
Dus ik dacht ok ik heb nog wat gewone pur platen, ik plak die daartegen en maak het helemaal dicht met pur of silicone dan dampscherm (of eerst dampscherm?) en dan er houten of plastieken latjes tegen maar dan zijn dus die tussenruimtes niet gevuld. Glaswol of zo gaat eigenlijk niet omdat het niet zo evident is om er iets aan te hangen. Het is gewoon een dak met om de 1,5 meter een balk, meer niet.
Het betreft dus een keuken en een berging. Ik heb al een dampkap om het extra vocht op te vangen, er is meestal wat damp op. Er is geen verwarming in die keuken. Allicht maak ik nog een gat in de muur naar de houten chalet zodat er iets van de warmte van de pelletkachel naar de keuken kan. En inderdaad