Aannemer die muur zet met isolatieschuim

14

Aannemer die muur zet met isolatieschuim

Snelbouwster
Snelbouwster
#Muren · 3 jaren geleden

Mijn aannemer heeft mijn wc met gewone bouwstenen gemetseld,  nu moest hij nog drie lagen afwerken tot aan het plafond. Nu heeft hij die met isolatieschuim aan mekaar gezet, zonder metsel. Kan dit kwaad voor de structuur. De muur is niet helemaal recht daardoor ook. Kan ik klagen bij mijn architect of ergens anders om die fout recht te zetten?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Heb andere aannemer laten komen en architect. Beide zeggen later komen er scheuren in het pleisterwerk. De aannemer is amateur. Laat zelf de elektriciteit leggen voor dat de ramen erin staan. Niet waterdicht. De elektricien is nog een grotere kluns dat hij die job uitvoert.

Dat verhaal van aannemers die elkaar amateur noemen is zo oud als de straat, profilering heet dat. 

Deze muur is esthetisch idd verre van een kunstwerk, maar zoals anderen al opmerkten, is dat een probleem?

- Die snelbouwstenen kunnen horizontaal waarschijnlijk minder gewicht dragen maar dat is toch geen dragende sectie. 
- Potentiele barsten in plaaster kan je oplossen met een net zoals Kas al zei, alhoewel dat ook geen 100% garantie biedt. 
- Iets ophangen op de plaats van die schuim en horizontale blokken lijkt me wel een toekomstig probleem. Vraag is ga je daar iets ophangen? En zelfs als dat moet ook daar is tegenwoordig veel speciaal montagemateriaal voor te krijgen. Vroeger was iets ophangen in een gyprocplaat ook een probleem, fluitje van een cent nu. 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Ik wil de elektrische installaties niet tellen die ik heb aangelegd in woningen waar geen ramen en deuren stonden. Dit is geen probleem. Ik vraag mij ook af hoe technisch je zelf onderlegd bent om de elektricien een kluns te noemen. 

Ik heb zelfs kasten met draaiende elektriciteit en IT systemen gezien in gebouwen waar geen vensters stonden in putje winter. Er zat daar zelfs iemand achter een PC scherm met dikke winterjas in een klein kantoortje met provisorische verfdeur. Sneeuw lag op de vensteruitsparingen. Aannemer gebouw was ver over schema,  hoofdaannemer wilde geen boete aan zijn been en vroeg dan maar aan de IT installateur dit te plaatsen en in dienst te nemen. 

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dit is gepruts muur die zou ik niet aanvaarden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel reinigen: hoe knap je hem weer helemaal op?

Je gevel reinigen: hoe knap je hem weer helemaal op?

Jarenlange blootstelling aan weer en wind doet je gevel geen goed. Met deze technieken kan je je gevel reinigen of opknappen.

Lees meer

Crepi voor jouw gevel: ontdek hier de prijs per vierkante meter

Crepi voor jouw gevel: ontdek hier de prijs per vierkante meter

Wat is de prijs van crepi voor je gevel? Lees alles over de soorten crepi, premies en handige tips om te besparen op je kosten.

Lees meer

In de kijker: creëer je eigen gevelbekleding

In de kijker: creëer je eigen gevelbekleding

Ontwerp je eigen unieke gevelbekleding. Kies uit diverse texturen en afwerkingen voor een gepersonaliseerde gevel, geschikt voor elke bouwstijl.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag