Digitale watermeter, onverklaarbaar verbruik van bijna 5 m3 op 1 dag
Besten, mijn eerste vraag hier.
Wij kregen onze jaarlijkse factuur van Water-Link en ons verbruik was gestegen, hoewel wij zuinig zijn. Sinds een 2 jaar hebben wij een digitale meter. Ik check voor de eerste maal ons verbruik via ons profiel in detail.
Ons verbruik is al jaren vrij constant, en nee we hebben geen lek (verbruik 0 tijdens vakantiedagen). Ik merk op dat er in de maand april bijna een dubbel verbruik was en in detail blijkt dat wij specifiek op 6 april 4,706 liter water verbruikt zouden hebben terwijl ons daggemiddelde zo en 210 liter was. Onverklaarbaar! Dat is bijna een maandverbruik op 1 dag. Zie screenshot.
Belde naar Water-Link en kreeg een vrij incompetente Nederlandse dame aan de lijn (soms moeilijk te verstaan) die niet goed mee was en enkel beweert dat wij dat water toch kunnen verbruikt hebben door bv een hele dag een kraan te laten lopen en openstaan! Dit is een stadswoning zonder tuin, geen zwembad.. Ze gaat iemand van de dienst digitale meters laten terugbellen...
Dit klopt langs geen kanten.Wat is mijn verweer? Heb al gehoord dat digitale meters soms kunnen verspringen..