Binnenmuren renoveren
Ondanks kleinschalig niet minder belangrijk voor mij daarom ‘waag ik een vraag’ via deze weg.
Ik ben de eigenares van een kleine rijwoning van 70m², deze werd door ons volledig gestript tot op de baksteen. Omdat we goed willen isoleren en vooral geluidsisolerend willen te werk gaan werd ons aangeraden de binnenmuren opnieuw op te trekken in ytong.
Er werd reeds 1 muurtje opgetrokken (KIM-blokken, 9cm breed) waar een plat dak op zal komen, er werd een luchtspouw gelaten en een bouwfolie (plastiek) tussen de muur en de ytong aangebracht. Ik twijfel nu echter of dit wel voldoende zal werken en of we goed geïnformeerd werden. Er werd verder geen enkel vorm van isolatie tussen de muren aangebracht, was dit wel verstandig?
Trekken we de muren niet beter op met de SILKA-blokken? Ik kan echter nergens vinden in welke breedte deze verkrijgbaar zijn? Ondanks we goed willen isoleren zitten we ook met de sumiere ruimtes en dus beetje plaatsgebrek.
Kan ik via deze weg aub beetje info krijgen om het verder goed/beter te doen aub? Zou grote hulp zijn, alvast bedankt om dit te lezen.
Verzonden vanuit Mail voor Windows