4

riolering/gas/elektriciteit

Scheunepeuny
Scheunepeuny
#Ontwerp · 4 jaren geleden

Wij starten in april volgend jaar met onze nieuwbouw. Omdat de aannemer zou weten waar alle buizen moeten komen te liggen, zowel voor aanvoer als afvoer, hebben wij info proberen in te winnen bij diversie instanties.

Voor de riolering, elektriciteit, gas (en of er wel een gaslijn ligt in onze straat) heb ik de vraag gesteld aan Fluvius. Die wisten op niets te antwoorden, enkel dat er een 230V lijn aanwezig is in onze straat (wel duuhh ik zie de elektriciteitsdraad ook wel hangen).

Ik heb vervolgens de vraag gesteld aan de gemeente, die wisten ook van niets en verwezen mij terug door naar Fluvius...

Opnieuw Fluvius gecontacteerd met de melding dat wij écht wel moeten weten waar alle leidingen liggen. Van de buren hebben wij een antwoord dat de riolering ergens achteraan onze bouwgrond zou liggen in een wei, en niet aan de straatkant, en dat er geen gas aanwezig is.

Fluvius reageerde enkel dat wij maar een sleuf moeten graven langs de rooilijn om te zien waar er een aansluiting van riolering ligt (jah als er geen ligt graven wij voor niets). Eigenlijk komt het neer op: "trek uw eigen plan".

Misschien moeten wij gewoon alle afvalwater lozen op straat? Anders weet ik het ook niet meer. Als zelfs de officiële instanties geen antwoord weten.

Iemand die weet waar wij wel terecht zouden kunnen?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Misschien moeten wij gewoon alle afvalwater lozen op straat? Anders weet ik het ook niet meer. Als zelfs de officiële instanties geen antwoord weten.

Kan me je frustatie voorstellen, maar gezien hoe de gemeente tot nu werkt. Ben ik bang dat er eentje van de gemeente er een kurkenstop op zal komen zetten, omdaarna terug bij af te zijn.

0
Janaxis
Janaxis
8 68 Bouwer
4 jaren geleden

Heb je al een offerte gevraagd voor de uit te voeren werken bij Fluvius en de water maatschappij?

Indien ja: daar staat veel info op en contactpersonen.

Indien niet: vanwaar het drama? Start daar al eens, je hebt nog tijd. Volg de juiste weg en je zal wel door de ambtenarij uitgeraken 😉

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Ambtenarij, om gek van te worden. Hier hetzelfde voorgehad met de aansluiting van de riolering en het advies van de gemeente 'graaf maar tot je de aansluiting vind'. Paar keer terug geweest en tenslotte opgelost door op de gemeente te gaan zitten aan het loket met de melding 'ik ga hier niet weg voor ik alles weet'. Pas toen kwam er schot in de zaak.

Aansluitingen electriciteit en gas .. die info krijg je ten gepaste tijde van Fluvius.

Voor de riolering moet je bij de gemeente zijn OF het bedrijf dat de riolering voor hun verzorgd.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag