13

Voordeur in zwart glas

Sarah-Ninove
Sarah-Ninove
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Heeft er iemand ervaring met voordeur in zwart glas, zoals op de foto's?

Overdag zou dit een spiegeleffect creeeren en inkijk verhinderen. Maar wat met 's avonds? Als er binnen licht brandt en het buiten donker is? 

alvast bedankt

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70974/3a083189-c55c-470f-baf9-d20173c36daf.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=143849ccc3108de8b573c041adcf4f7chttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/70974/bee2db53-66d0-446a-a677-a42708ead676.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4fbb8c4cecc5448394872a813d84de17
1
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden

Zodra zich een lichtbron aan de binnezijde bevind zal je doorkijk hebben. Daar is niks aan te doen.

Je kan wel een bvb een Lacobel nemen. Dat is een gelakte / ge-emaillieerde glassoort die aan buitenzijde zeker zwart blijft maar daar kan je van binnen naar buiten niet doorkijken. Is ook een ander zwart dan de glassoort die jij voor ogen hebt. Verder heb je nog bvb een Parsol. Is een in de massa gekleurd glas maar ook doorzichtig in beide richtingen weliswaar minder spiegelend. Ik heb wel een vermoeden dat de foto's die jij laat zien eerder zonnewerende beglazingen zijn zoals bvb een Cool lite. Die zijn erg spiegelend, geven ook een zwart(er) uitzicht. En terwijl ik dit bericht schrijf pijnig ik mijn hersenen achter de naam van die typisch zwarte in de massa gekleurde glassoort. Achja oud worden zeker :o)

1
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Je kan er wel folie op doen die ervoor zorgt dat je niet naar binnen en wel naar buiten kan kijken

1
moes
moes
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je zal binnen altijd zichtbaar blijven als het klaarder dan aan de buitenzijde.

Zwart glas geeft een totaal ander uitzicht/aspect dan eender welke folie.

Bijna alle folies zijn lapmiddelen door een verkeerde glaskeuze of een veranderde omgeving of functie die de toepassingen  van het glas moet veranderen of verbeteren. 

Alle reacties

0
moes
moes
3 jaren geleden

Zodra zich een lichtbron aan de binnezijde bevind zal je doorkijk hebben. Daar is niks aan te doen.

Je kan wel een bvb een Lacobel nemen. Dat is een gelakte / ge-emaillieerde glassoort die aan buitenzijde zeker zwart blijft maar daar kan je van binnen naar buiten niet doorkijken. Is ook een ander zwart dan de glassoort die jij voor ogen hebt. Verder heb je nog bvb een Parsol. Is een in de massa gekleurd glas maar ook doorzichtig in beide richtingen weliswaar minder spiegelend. Ik heb wel een vermoeden dat de foto's die jij laat zien eerder zonnewerende beglazingen zijn zoals bvb een Cool lite. Die zijn erg spiegelend, geven ook een zwart(er) uitzicht. En terwijl ik dit bericht schrijf pijnig ik mijn hersenen achter de naam van die typisch zwarte in de massa gekleurde glassoort. Achja oud worden zeker :o)

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Je kan er wel folie op doen die ervoor zorgt dat je niet naar binnen en wel naar buiten kan kijken

0
moes
moes
3 jaren geleden

Er bestaan geen folies die een inkijk van buiten naar binnen verhinderen als de lichtintensiteit binnen groter is dan buiten. Evenmin bestaat er zo een glassoort

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Er bestaan geen folies die een inkijk van buiten naar binnen verhinderen als de lichtintensiteit binnen groter is dan buiten. Evenmin bestaat er zo een glassoort

Raar dat heb 10 jaar terug geplakt 🤣🤣🤣

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat heb je dan juist geplakt als folie ? 

0
moes
moes
3 jaren geleden

Feter, u poste een antwoord welke kompleet naast de kwestie is. TS vroeg naar de mogelijke doorkijk van buiten naar binnen als er  licht aan de binnenkant aanwezig is en het dus buiten donker en zelfs licht is. Als e rbuiten nog voldoende licht is dan zal de inkijk van buiten naar binnen beperkt zijn maar toch zal men zaken kunnen zien. Is buiten donker en licht binnen dan kan men dwars doorkijken. Zijn beide donker dan is de inkijk van buiten naar binnen beperkt maar van binnen naa rbuiten is dat veel beter.

TS kan zich steeds verder informeren bij de glashandel of online bij AGC of St Gobain Pilkington Trosch Daar is meer bijkomende info voorhanden dan een filmpje dat er op gekleefd word

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Wat heb je dan juist geplakt als folie ? 

Een 10 jaar geleden folie geplakt. Weet niet meer welke, sorry. Maar werkt wel. 

0
Feter
Feter
3 jaren geleden

Feter, u poste een antwoord welke kompleet naast de kwestie is. 

Is dit niet aan TS om te bepalen. Plus als het niet rechtsstreeks antwoord is kan je mensen wel op een idee brengen.

Waar maak jij je druk om????

Als TS er niet op reageerd, of is het dat ......

0
Sarah-Ninove
Sarah-Ninove
0 2 Bouwer
3 jaren geleden

Bedankt voor jullie antwoorden.

maar als ik het goed begrijp, is er op dit moment geen oplossing voorhanden die toelaat om de inkijk als het buiten donker is en binnen licht brandt te verhinderen?

zowel de folie als het zwart glas op mijn foto zijn eerder om inkijk overdag te verhinderen?

Ik kan enkel inkijk verhinderen als ik ook zelf niet meer naar buiten kan kijken?

bedankt

0
moes
moes
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je zal binnen altijd zichtbaar blijven als het klaarder dan aan de buitenzijde.

Zwart glas geeft een totaal ander uitzicht/aspect dan eender welke folie.

Bijna alle folies zijn lapmiddelen door een verkeerde glaskeuze of een veranderde omgeving of functie die de toepassingen  van het glas moet veranderen of verbeteren. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren

Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vermijd oververhitting in huis. Ontdek hoe je met de tips van lichtexpert Joël Sels de warmte buiten en het licht binnen houdt.

Lees meer

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Er bestaan verschillende soorten glas voor je ramen zoals dubbel, HR- en driedubbel glas. Je kan ook gaan voor akoestische of zonwerende beglazing.

Lees meer

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Verticale zonneschermen bieden je heel wat comfort, zeker in de zomer wanneer de temperaturen hoog kunnen oplopen. Maar wat is de prijs van screens?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag