Herkeuring kleine wijziging
Hallo,
Vraagje voor de pro electriciens onder jullie.
Onze installatie werd in 2019 gekeurd (nieuwbouw). Nu zou ik 2 extra zekeringen willen bijplaatsen.
1tje voor buiten (terras) - wachtkabel tot buiten was al voorzien maar nog geen zekering - bekabeld.
1tje voor 2 transfo's (2 videofoons).
Ik ben op de hoogte voor alles wat op technisch vlak moet gebeuren (heb het ouderlijk huis volledig gedaan + laten keuren) echter twijfel ik wat de herkeuring wegens kleine wijziging betreft.
Met wat opzoekingswerk heb ik begrepen dat een extra zekering al een herkeuring vereist. Sommige zeggen zelfs dat "kleine wijziging" op verschillende manieren interpreteerbaar is en dus een grijze zone is.
Indien ik zo'n herkeuring aanvraag : gaan ze alles opnieuw herkeuren of gewoon de bijgeplaatste zekeringen en stopcontacten controleren en als addendum in het dossier toevoegen - of moet ik hun gewoon verwittigen en de aangepaste eendraads + situatie doorsturen?
Ik weet dat bij een herkeuring van een niet conforme installatie alleen de gebreken opnieuw bekeken worden maar een herkeuring voor het plaatsen van 2 extra zekeringen ben ik niet zeker...
Alvast bedankt !
Groeten,
Sam