2

Junkers-thermostaat TR 200 vervangen door Junkers FR 120?

MicC
MicC
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Ik heb momenteel een Junkers-thermostaat TR 200 hangen die een Cerasmart Top 30 ZWB aanstuurt voor CV & warm water. Aangezien de regelknop op die thermostaat slijtage begint te vertonen, wens ik deze te vervangen door een recenter type.

- Is een Junkers FR 120 het gepaste recentere type voor de vervanging van een TR 200?

- Kan ik deze vervanging zelf doen? Of zitten er bij de (eventuele) instellingen adders onder het gras? (Ik ben wel technisch/mechanisch onderlegd, maar verving nog nooit een thermostaat.)

Bedankt voor de info.

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

In principe kan je bijna alles zelf doen bij een centrale verwarming. 

Maar het vervelende is dat er meerdere systemen door elkaar worden gebruikt. Zo ook bij thermostaten, je heb er die op 12v werken en op 220v werken. Maar heb je al een mailtje naar Junkers gestuurd? 

0
Nick 61
Nick 61
222 1638 Andere professioneel
4 jaren geleden

Hola beste Feter en een bus termostaat niet vergeten om modulerend te kunnen werken, zoals bij praktisch alle ketels , TR 200 is een 24 volt DC type en de FR 120 is een bus type

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Met een airco kan je je woning koelen. Maar wist je dat je er ook mee kan verwarmen? Ontdek hoe het werkt en de voor- en nadelen ervan.

Lees meer

Nieuwe studie van de CREG toont wanneer een warmtepomp loont

Nieuwe studie van de CREG toont wanneer een warmtepomp loont

Een warmtepomp: wanneer erin investeren en wanneer niet? Een nieuwe studie van de CREG bepaalt van welke factoren de rendabiliteit afhangt.

Lees meer

Airco of warmtepomp: wat kies je voor je comfort en energiebesparing?

Airco of warmtepomp: wat kies je voor je comfort en energiebesparing?

Airco of warmtepomp? Ontdek hoe ze werken, hun voor- en nadelen, en waarom een combinatie ideaal kan zijn voor comfort en energie-efficiëntie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag