Verhuurder deed mij onder vals voorwendsel een overeenkomst tekenen om het pand te verlaten.
De woning die ik huurde werd verkocht door een makelaar die mijn vertrouwen had gewonnen en die beweerde dat de nieuwe eigenares verbouwingen ging doen om er zelf in te wonen zodat ik verplicht zou zijn om de woning te verlaten. De nieuwe eigenares gaf echter geen opzeg, maar overtuigde mij samen met de makelaar een overeenkomst te tekenen waarin ik verklaarde de woning uiterlijk 6 maanden later te verlaten en waarin de eigenares voorstelde om mij een vergoeding te geven voor elke maand dat ik de woning eerder verliet. Ze overtuigden mij dat ik zowiezo de woonst moest verlaten omdat de eigenares er in ging wonen en dat de overeenkomst voor mij een betere zaak was dan een opzeg. Ik heb nooit een nieuwe woonst gevonden en verliet de woning op de uiterste datum. Achteraf bleek dat de nieuwe eigenares de dochter is van de makelaar en dat ze er nooit in is gaan wonen. Ondertussen woon ik uit noodzaak al 3 jaar bij mijn zus.
Kan ik een schadevergoeding eisen wegens uitzetting door een vals voorwendsel?