1

Isolatie achtergevel

Huismounteverest
Huismounteverest
#Isolatie · 3 jaren geleden

Ik heb enige tijd geleden een huis gekocht met speciale indeling, die ook pas na aankoop duidelijk werd.

Het is namelijk zo dat een stuk gelijkvloers met achterbouw van mijn buur doorloopt onder mijn bovenverdieping. Dit betekent dat een stuk achtergevel uitkomt boven de achterbouw van de buurman. Een deel nog van het gelijkvloers en een deel van mijn eerste verdiep. De buurman heeft echter in de loop van de jaren nooit gerenoveerd. De golfplaten van zijn achterbouw zitten vol met gaten en de muur staat bol van het vocht.

Dit alles maakt dat het noch mogelijk is te isoleren langs binnen (hetzij voor het kleine stuk van mijn verdiep) noch langs buiten te bekleden om te beschermen tegen weersomstandigheden omdat het overbruggen van die achterbouw niet mogelijk is. Voorlopig is er geen sprake van schade of overlast maar ik kan me voorstellen als dit zo blijft dat dit maar een kwestie van tijd is. De muur vertoont reeds witte aanslag.

Mijn vraag is dus als volgt, wat kan ik hieraan doen zodat ik toch kan isoleren? 

De buurman is alleszins niet aan te spreken als het op zijn huis aankomt, de gemeente zowel als de overige omwonenden zijn hier reeds al langer misnoegd over gezien hij zijn bouwvallige garage weigert af te breken.

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Eerste wat he moet doen is je buur als het kan aansprakelijk stellen voor eventuele schade. Misschien niet hiervoor maar ook voor andere dingen, opdat moment is hij het verplicht te melden bij verkoop. Dus weet de toekomstige koper wat hij dient te reparen. Doe dit meteen aangetekent.  

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag