Rekent een landmeter extra kosten aan voor een overwoekerd terrein en wat moet minimaal vrijgemaakt?

2

Rekent een landmeter extra kosten aan voor een overwoekerd terrein en wat moet minimaal vrijgemaakt?

Guido38
Guido38
#Ontwerp · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

We gaan een landmeter vragen om een bouwgrond op te meten met de bedoeling om het te verkavelen en te verkopen. Het terrein is overwoekerd met netels, jonge boompjes, braam en andere struiken. Waar moet de landmeter overal bij kunnen om zijn werk te doen? Het terrein zal later helemaal vrijgemaakt worden, maar we vonden het urgenter om het eerst te laten opmeten. Ik veronderstel dat de landmeter kosten zal aanrekenen als hij zelf een weg moet banen doorheen de doornstruiken.

1
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden
Als jij voor je werk doorheen een oerwoud van netels en bramen moet worstelen om je opmeting correct en zonder twijfel of discussie moet uitvoeren of je kan netjes en zonder acrobatische klimoefeningen alle punten met je meetapparatuur van enkele 1000den euro's bereiken . Dan denk ik dat de rekening vlug gemaakt is. Je kan natuurlijk altijd een opmeting vragen met behulp van GPS en drone maar de laatste prijzen die ik hiervan binnenkreeg voor een erkende opmeting kwam toen toch op een 255€/uur. Misschien is het handiger om aan de landmeter te vragen hoe en welke zichten en punten hij nodig heeft ? Opletten met terrein vrijmaken, je zal de eerste niet zijn die daarna geconfronteerd wordt met een boete voor illegale kap en het verzaken aan boscompensatie.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dat spreek je best af met je makelaar op voorhand.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden
Als jij voor je werk doorheen een oerwoud van netels en bramen moet worstelen om je opmeting correct en zonder twijfel of discussie moet uitvoeren of je kan netjes en zonder acrobatische klimoefeningen alle punten met je meetapparatuur van enkele 1000den euro's bereiken . Dan denk ik dat de rekening vlug gemaakt is. Je kan natuurlijk altijd een opmeting vragen met behulp van GPS en drone maar de laatste prijzen die ik hiervan binnenkreeg voor een erkende opmeting kwam toen toch op een 255€/uur. Misschien is het handiger om aan de landmeter te vragen hoe en welke zichten en punten hij nodig heeft ? Opletten met terrein vrijmaken, je zal de eerste niet zijn die daarna geconfronteerd wordt met een boete voor illegale kap en het verzaken aan boscompensatie.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag