2

Tegelen met leveling systeem.

kevin cauwenberghs
kevin cauwenberghs
#Vloeren · 4 jaren geleden

Hallo,

Ik zou graag mijn vloer leggen in mijn inkomhal 16m2.

dit weekend mijn tegels gekocht bij vancalster. Keramische patroontegel van 25x25 niet gerectificeerd. Ze zeide dat een voeg van 2mm het mooiste gaat zijn en ze zeide dat ik hierbij best een leveling systeem gebruik (clips met een kegel). Nu lees ik op hun site dat je niet gerectificeerde tegels altijd een voeg van min 3mm moete hebben. 
zou het kunnen omdat het kleine tegels zijn dat ze daarom toch 2mm hebben gegeven en er niet veel verschil op kan zitten? Ik vind ook nergens iets terug van het nivileersysteem op kleine tegels enkel op grotere tegels. En zie ik ze meestal gebruikt worden met tegelkruisjes. Ik stel deze vraag zodat ik misschien het nivileersysteem kan veranderen naar 3mm als het nodig zou zijn. Of gewoon met tegelkruisjes werken.

ik zet fotos in bijlage van de tegel

alvast bedankt!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/71501/f6acf371-554e-47be-81d2-c0f27de4a159.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f89b157c24e0c15a91c22086a848f33a

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Ben je ook met deze info terug gegaan naar de winkel? Kan wel een paar redenen bedenken waarom het verschil, maar dat is aan de winkel

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden
Wacht even Je hebt niet gerectificeerde tegels en daardoor moet je dus met een level systeem werken ? En dan zeggen die verkopers nog dat je moet werken met een voeg van 2 mm ??? Je conclusie klopt van geen kanten. Gerectificeerde tegels zijn maatvast. Zowel in lengte als in breedte, zijn recht en op maat gezaagd en perfecte hoeken. Daardoor kunnen deze gelegd worden met een MINIMALE voeg van 1 mm. Dus hier zeggen dat je dit kan met een voeg van 2 mm is onzin. Je tegel is 25 x25 cm NIET gerectificeerd. Dat wil dus in de praktijk zeggen dat je een tegel kan hebben van bv 25,2 x25,3 cm of 24,9 x25 Met 2 tegels kan je dus al een voegbreedte stotend hebben van 24,9 en 25,3 = 4 mm !!! En dan zeggen dat 2 mm kan ??? Dus vraag de fiche op van die tegel. Daar staat het quotiënt op dat de tegels mogen afwijken binnen de vooropgestelde norm. Alzo kan je dus je voegbreedte bepalen. Persoonlijk uit ervaring denk ik dat 2 mm kan lukken maar je zal je tegels dan wel moeten gaan sorteren op lengte en breedte. Veel werk en niet voor als je dit voor de eerste keer wil leggen. Levelsysteem. Met een tegel van 25 x25 ga je niet veel voordeel halen met dit levelsysteem . De oppervlakte is te klein om dit te kunnen uitvoeren zonder dat je teveel tegels ga lostrekken van de hechting. Leg beter deze tegels in een mortelbed. Gaat veel gemakklijker zijn
Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Laat je vloer plaatsen door experts en geniet van het beste resultaat. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ideale badkamervloer? Deze soorten zijn geschikt en zoveel betaal je ervoor

De ideale badkamervloer? Deze soorten zijn geschikt en zoveel betaal je ervoor

Is elke vloer geschikt voor een badkamer? Ontdek alle badkamervloeren met hun eigenschappen, prijs, plaatsings- en onderhoudsvereisten.

Lees meer

In de kijker: maak indruk met deze nieuwe vinylvloer

In de kijker: maak indruk met deze nieuwe vinylvloer

Verfraai je interieur met de nieuwe vinylvloer van Floorify. Creëer eenvoudig een stijlvolle chevron-look met de Twist-collectie.

Lees meer

Tegelvloer renoveren: hoe pak je het aan? Enkele tips & tricks

Tegelvloer renoveren: hoe pak je het aan? Enkele tips & tricks

Hoe renoveer je een bestaande tegelvloer? Kan je de bestaande vloer gewoon behouden of komt er breekwerk aan te pas? Hier zijn enkele tips & tricks.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag