Water komt binnen via schuifraam (in de hoeken)
Langs ons schuifraam komt er bij regenval waterbinnen. Gedeeltelijk werd een gedeelte van het schuifraam als het 2e gedeelte van het raam (hout)rot. Nu wil weten hoe water naar binnen kan komen zodoende dit te voorkomen. Hopelijk hebben jullie enkel tips.
In de bijlage hopelijk foto's die de situatie kunnen verduidelijken: (Ik weet dat foto's zeker niet ideaal zijn in deze situatie)
- Foto 1: Achterkant schuifraam, daar komt veel vocht binnen (bij rode cirkel), je kan zien dat ik reeds reparaties heb proberen uit te voeren ==> Het deel dat ik heb vervangen met 2 componenten epoxy was compleet verrot. Nu blijft er nog vocht binnenkomen (en onderkant schuifraam in de hoek blijft nat).
- Foto 2: 'Voorkant' schuifraam, in de hoek komt ook vocht binnen.
- Foto 3: Lat waar schuifraam op schuift ==> Deze is wat vuil, kan dit een oorzaak zijn? Ik zie daar tevens geen afvoergaten die je bij sommige ruiten wel ziet.
-Foto 4: Onderste hoek schuifraam langs voorkant ==> Daar iets raar
-Foto 5: Buitenkant (achterkant) van schuifraam ==> Daar zijn reeds reparaties aan gedaan. Het is ook daar waar het meeste vocht binnen komt.
Mvg,
Nicolas

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7fc7dcf54639591b8ce93e4d9ca26863)