Als je de 12V effectief scheid door de PVC buizen en de 230V door andere PVC buizen kan dat gaan.
Let wel plaats all 12V bijeen en houd de 230V daar wat vandaan.
Maar nooit +12V en 230V door 1 pvc buis want ander wordt er in die 12V deels AC opgewekten niet alleen dat , deels verhakkelde AC door zonnepalenen omvormers en computers aangesloten op slechte aarding.
Chapo microgolfovens opgelet en vooral als er drijfstroom aanwezigs is dus motoren van 4KW of zwaarder die veroorzaken start storingen op de AC lijn.
Als ik de compressor inschakel 3,2 KW tijdens de nacht en het licht brand binnen bij de buren dan zien ze dat even flikkerde lampen.En start ik de plasma snijder 200Amp viel bij de buren zelfs de differntiaal uit.
Om dat te vermijden heb ik een generator geplaatst voor de werkplaats dus afgekoppeld van het net.
Door de generator af te schrijven op 20 jaar komt dat stroom op 19 cen/kwh dus goedkoper dan het net met 29 cent/kwh Dus rekening houden met rode diesel verbruik per kwh, prijs 1000 liter mazout tank en de generator+verzendkosten +haventaksen. BTW wel gerecupeerd.