Opgelet LED lampen voor buiten moeten een aarding hebben.
Ik heb zelfs de lampen die hier binnen zijn allemaal aan de aarding hangen, moet niet volgens AREI.
Hier zitten rond het gebouw 4 aardingspennen in de grond die aangesloten zijn aan de aarding binnen.
Omdat de controleur met zijn megger een slechte aarding kon meten bij de twee de keuring was het in orde.
Alle machines zijn geaard, keukentoestellen geaard, Ik produceer hoog vermogen versterkers idem geeaard.
Veel versterkers brommen als hun bron wegvalt, door ze te aarden valt dat probleem al direct weg.
Waar mijn computer staat was een stekker met aarding maar niet aangesloten aan de aarding wat wettelijk niet mag en ik had het gemerkt aan de computer die af en toe crashte en storingen in het geluid van de computer..
Dus buiten weer een pen de grond in en die verbonden met die stopkontacten en in de grond met de andere pennen.. Ok niet zo koosjer maar na die controle waren alle stopkontacten geaard.
Bij de tweede controle viel direct op dat er geen 30mA op de badkamer staat, ik zei de hoofd differentieel is een 30mA dus gans de woning is een beschermd volume.
Die vroeg gaat dat wel werken en soms springen zekeringen maar nu is het als meer dan een jaar zonder problemen.
Ik had wel een fase detectie gebouwd dat als de stroom uitvalt krijg ik op dat moment een mail. op welk moment dat dat gebeurde.
Dat maakt oorzaak zoeken eenvoudiger.