4

Na plaatsing aluminium ramen waait de regen binnen.

ennairaM
ennairaM
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Beste,

Aan de voorzijde van het appartement hebben we een groot raam uit twee delen laten plaatsen (vast en een schuifraam).  
Indien de wind pal op het raam staat, waait de regen aan de onderkant van het vast deel binnen.  We hebben ondertussen ontdekt, dat aan de binnenzijde aan de onderkant 3 x 3 gaten naar buiten werden geboord, waardoor het regenwater als er veel wind is binnen komt.   
Volgens de firma die de ramen plaatsten moet het regenwater langs binnen wegkunnen en daarvoor dienen die gaten.  Dat het binnen regent vinden ze normaal, maar regen tot op het parket komt zou volgens hen niet mogen.  Oplossing die zij voorstellen:

-      ze komen 6 gaten dichtspuiten, want er moeten er ook zijn zodat het regenwater naar buiten kan. 

-      bovenop de rubber van de aansluiting van het vaste glas met de aluminium willen ze extra aanspuiten met siliconen. 

Volgens ons komt het water niet van tussen het glas en de aluminium, maar waait de regen van buiten onder het raam via de gaatjes binnen.  We hebben extra betaald voor het best isolerend aluminium, nu vinden wij het vreemd dat het zomaar kan binnenwaaien.  Hier heeft de firma geen oren naar.

Kan iemand ons hierbij raad geven hoe wij hiermee moeten omgaan ?

Alvast bedankt!

1
moes
moes
73 723 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Eigenlijjk kan je alleen ter plaatse de meest correcte analyse maken om een oordeel te vellen.

Echter is een ding zeker: ja het is normaal dat er terug water naar binnenkomt. Dit is in herent aan het concept van schuifdeuren en hef schuifdeuren. Ik bespaar u de technische uitleg  Maar je zit ook dus blijkbaar nog met een waarschijnlijk buiten normale winddruk onder bepaalde omstandigheden wat er voor zorgt dat er teveel water binnen komt. Zoals je zelf vermeld een schuifraam in een appartementsblok.  Dus daarom kan advies alleen ter plaatse. Er zijn evenwel fabrikanten die een speciaal stukje voorzien. Dat is een soort van ventieltje dat afsluit als er druk is van buiten naar binnen. Zodra de te grote druk wegvalt gaat het ventieltje terug open en kan water van binnen naar buiten. 

Ik begrijp dat je beglazing werd geplaatst met rubbers. Dat kan ook door afkitten met silicone. Maar !!!!!! nooit geen silicone bovenop glasrubbers. Silicone is namelijk niet te vereenigen met EPDM rubber waaruit de glasrubbers zijn gemaakt.

Uw analyse om  best isolerend en water dat binnenkomt aan elkaar te verbinden is wel fout. Het ene heeft niks te zien met het andere. Het zijn 2 aparte technische gegevens

Alle reacties

0
moes
moes

Eigenlijjk kan je alleen ter plaatse de meest correcte analyse maken om een oordeel te vellen.

Echter is een ding zeker: ja het is normaal dat er terug water naar binnenkomt. Dit is in herent aan het concept van schuifdeuren en hef schuifdeuren. Ik bespaar u de technische uitleg  Maar je zit ook dus blijkbaar nog met een waarschijnlijk buiten normale winddruk onder bepaalde omstandigheden wat er voor zorgt dat er teveel water binnen komt. Zoals je zelf vermeld een schuifraam in een appartementsblok.  Dus daarom kan advies alleen ter plaatse. Er zijn evenwel fabrikanten die een speciaal stukje voorzien. Dat is een soort van ventieltje dat afsluit als er druk is van buiten naar binnen. Zodra de te grote druk wegvalt gaat het ventieltje terug open en kan water van binnen naar buiten. 

Ik begrijp dat je beglazing werd geplaatst met rubbers. Dat kan ook door afkitten met silicone. Maar !!!!!! nooit geen silicone bovenop glasrubbers. Silicone is namelijk niet te vereenigen met EPDM rubber waaruit de glasrubbers zijn gemaakt.

Uw analyse om  best isolerend en water dat binnenkomt aan elkaar te verbinden is wel fout. Het ene heeft niks te zien met het andere. Het zijn 2 aparte technische gegevens

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel

Er bestaan toch van die kapjes die je over die afwateringsgaten klikt zodat water wel naar buiten kan , maar geen water naar binnen kan geblazen worden ( moet dan wat bochtenwerke doen)

Als het water binnekomt van de onderkant vna het raamprofiel dan stel ik me eerder de vrag of het raamprofiel wel correct is geplaatst op de dorpel OF dat de dorpel niet is geklikt naar binnen toe en dus geen afwatering meer geeft.

Zoals moes al aanhaalt , dit is zoiets waar je minstens foto's vna moet hebben om te kunnen adviseren en een plaatsbezoek is nog het beste.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Aan de binnenkant van een profiel horen geen gaten te zijn. 
er horen ook helemaal geen gaten geboord te worden. 
de afwatering -die ook verborgen kan zijn- dient fabrieksmatig aanwezig te zijn. 

kan je wat foto's plaatsen?

0
moes
moes
3 jaren geleden

Aan de binnenkant van een profiel horen geen gaten te zijn. 
er horen ook helemaal geen gaten geboord te worden. 
de afwatering -die ook verborgen kan zijn- dient fabrieksmatig aanwezig te zijn. 

kan je wat foto's plaatsen?

Ik denk dat u zich serieus vergist en voor mij meteen het bewijs dat u helemaal niet weet waarove r u spreekt. Mocht ik de toelating hebben om hier de tekeningen van Reynaers, Schuco, RC, Aluprof , AluK Kwaneer of eender welke andere gammist te publiceren dan zou u uw beweringen vlug intrekken met dunkt. Zoals ik reeds zei hebben ze bvb bij Reynaers daar zelfs speciale inzet stukken voor. En neen ik ga daar niet over in discussie u verspreid gewoon foute informatie

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag