15

PVC-voordeur inkorten

Vilis
Vilis
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Wij willen onze vloer ophogen met schuimbeton, zodat het gelijkvloers ook gelijk is. De koken is een 20 cm hoger dan de rest van de woning. Maar daarna willen wij pas het buitenschrijnwerk laten vervangen. Dit zal niet te gelijk gebeuren

Nu is mij vraag: kunne wij een 20 cm van onze deur afzagen? Wanneer wij daarna of er voor de deur verstevigen met een dwars-balk aan de onderzijde. Zal er misschien niet uitzien, maar zal het werken dat is onze vraag. En hoe kunnen wij dat het beste doen?

1
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden

Meneer Ludo Segers.

De oplossing die u voorstelde is er helemaal geen. Er is gewoon niet over nagedacht. We je hoe zo'n deur in elkaar zit . Binnen in de pvc profielen zitten al vrij zware stalen profielen gezien het een deur is. Die dus "efkes" doorzagen kan dus niet je zal al een behoorlijke drycutte rmoeten hebben of een serieuze slijpschijf. Deurpaneel zelf zal als het enige kwaliteit is bestaan uit 2 aluplaten met een PU kern of vochtwerende multiplex. Deurvleugel en deurpaneel zijn twee losse onderdleen. Dus zodra je daa rbegint aan te prutsen komt alles gewoon los te zitten. Dat vast krijgen met een plankske onderaan zal niet lukken. Deurslot zal volledig moeten gedemonteerd worden en aangepast zodat onderste sluitpunt kan afgeslepen worden. Heel veel kans dat het slot dan in zijn totaliteit helemaal niet functioneert. Dan zwijg ik nog over de onderste scharnier die je naar alle waarschijnlijkheid nie tmeer kan gebruiken want die zitten gemiddeld op 20 cm van de onderkant. Ezn enz enz enz enz ik kan nog een bladzijde doorgaan. Ik ken alle onderdelen van zo'n deur door en door. Dus jullie oplossing was een zeer slechte oplossing. Als je dit al een oplossing zou kunnen noemen zouden wij dit al moeten doen in de werkplaats en enige manier om met al dat gebronsel dit nog tot een rigid geheel te houden zou aan de 2 zijden een volledige multiplex plaat schroeven zijn.

Dus waarom zou ik als prof die zeer goed thuis is in de materie geen kritiek mogen geven op zeer slechte adviezen van ongeschoolden in deze die TS alleen maar een hoop miserie gaan geven en door een DHZ zeker niet zo eenvoudig haalbaar zijn ongeacht de argumenten.

Dus de oplossing die u en Feter voorstelden trekken op niks. Leer dat ook eens accepteren ipv u altijd verbouwereerd te voelen omdat er eens iemand u op uw tekorkoming ter zake wijst De andere voorstellen om de deur te verhogen of bestaande vloer uit te graven (zie alle argumenten)zijn de enige oplossingen maar daar heeft TS geen oren naar.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Moes = zaakvoerder van een constructiebedrijfje  en reeds een 30 tal jaar ervaring in het vak ligt plat van het lachen. Doe maar gerust en volg de exeptioneel prof goede raad van hierboven op.

Voor de rest: stop aub nou een met de mensen blaaskes wijs te maken en ze in hun ongeluk te storten met dit soort onnozele voorstellen

Het is uiteraard een DHZ oplossing, en niet volgens de regels van de kunst. Als zaakvoerder van een constructiebedrijf zie je er uiteraard anders aan, maar een prof uitvoering om een deur in te korten zal TS aardig wat geld kosten, en dat is juist niet de bedoeling. Je zou beter zelf een DHZ oplossing geven, inplaats van hier kritiek te geven.. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Was het niet handiger, efficiënter, goedkoper geweest om de keukenvloer 20 cm te verlagen ?

Want gans de beneden met 20 cm verhogen wil ook zeggen : Voor de vuist weg.

- Verhogen van de waterkeringen in het binnenblad , minstens nazien hoe deze zich verhouden .

- verhogen van alle stopcontacten met cc 20 cm ,alle lichtschakelaars op grijphoogte.

- hertrekken van electrische leidingen

- nakijken wat de hoogte is ten opzichte van de ramen.

- nakijken naar plafondhoogtes ,

- vervangen van hanglampen

- trap trede aanpassen aan nieuwe hoogte binnen

- nakijken doorsteek trap.

- aanpassen verhardingen en terras aan de nieuwe vloerpas ( extra buitentrap)

- verwarmingselementen loskoppelen, aanpassen en herhangen maar dan x cm hoger

- verlengen van sanitair en verwarming

- aanpassen van binnendeuren

- nakijken en berekenen of de kelder of kruipruimte dit extra gewicht aankan.

- ....

- ...

Denk dat de kosten baten analyse eens moet nagezien worden want ik zie heel veel kosten maar weinig voordeel om een vloer met 20 cm te verhogen. 

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
3 jaren geleden

Kas het gaat om de living vloer te isoleren. De elektra is geen probleem, wij moeten dan alleen nieuwe potjes in de muur plaatsen en de leidingen inkorten ;-). Verwarming en sanitair worden ook vervangen.

Maar bedankt voor het meedenken

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden

Meneer Ludo Segers.

De oplossing die u voorstelde is er helemaal geen. Er is gewoon niet over nagedacht. We je hoe zo'n deur in elkaar zit . Binnen in de pvc profielen zitten al vrij zware stalen profielen gezien het een deur is. Die dus "efkes" doorzagen kan dus niet je zal al een behoorlijke drycutte rmoeten hebben of een serieuze slijpschijf. Deurpaneel zelf zal als het enige kwaliteit is bestaan uit 2 aluplaten met een PU kern of vochtwerende multiplex. Deurvleugel en deurpaneel zijn twee losse onderdleen. Dus zodra je daa rbegint aan te prutsen komt alles gewoon los te zitten. Dat vast krijgen met een plankske onderaan zal niet lukken. Deurslot zal volledig moeten gedemonteerd worden en aangepast zodat onderste sluitpunt kan afgeslepen worden. Heel veel kans dat het slot dan in zijn totaliteit helemaal niet functioneert. Dan zwijg ik nog over de onderste scharnier die je naar alle waarschijnlijkheid nie tmeer kan gebruiken want die zitten gemiddeld op 20 cm van de onderkant. Ezn enz enz enz enz ik kan nog een bladzijde doorgaan. Ik ken alle onderdelen van zo'n deur door en door. Dus jullie oplossing was een zeer slechte oplossing. Als je dit al een oplossing zou kunnen noemen zouden wij dit al moeten doen in de werkplaats en enige manier om met al dat gebronsel dit nog tot een rigid geheel te houden zou aan de 2 zijden een volledige multiplex plaat schroeven zijn.

Dus waarom zou ik als prof die zeer goed thuis is in de materie geen kritiek mogen geven op zeer slechte adviezen van ongeschoolden in deze die TS alleen maar een hoop miserie gaan geven en door een DHZ zeker niet zo eenvoudig haalbaar zijn ongeacht de argumenten.

Dus de oplossing die u en Feter voorstelden trekken op niks. Leer dat ook eens accepteren ipv u altijd verbouwereerd te voelen omdat er eens iemand u op uw tekorkoming ter zake wijst De andere voorstellen om de deur te verhogen of bestaande vloer uit te graven (zie alle argumenten)zijn de enige oplossingen maar daar heeft TS geen oren naar.

0
Vilis
Vilis
17 239 Verbouwer
3 jaren geleden

Moes bedankt voor de technische onderbouwing van uw bezwaar. Zal nu maar proberen de werken meer op elkaar te laten volgen. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Jouw ultieme gids voor nieuwe ramen: materialen, soorten en prijzen

Jouw ultieme gids voor nieuwe ramen: materialen, soorten en prijzen

Welke ramen kies je best? Hoe vergelijk je de soorten, materialen en prijzen? We maken je wegwijs in alles wat je moet weten over ramen.

Lees meer

Tom vond oplossing om zijn huis te koelen: 6 graden minder voor slechts honderden euro’s

Tom vond oplossing om zijn huis te koelen: 6 graden minder voor slechts honderden euro’s

Aan de ramen op het oosten had Tom geen ingewerkte screens. Hij vond een goedkope oplossing om hier de hitte te weren: screens met zuignappen.

Lees meer

Wat kost een platdakvenster?

Wat kost een platdakvenster?

Een donkere ruimte onder een plat dak? Al aan een platdakvenster gedacht, met of zonder koepel? Fakro bekijkt met ons de mogelijkheden en prijzen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag