14

Asbestclausule in bieding huis

Brockk
Brockk
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Goeiemiddag,

Ik heb een huis op het oog om volledig te verbouwen.
Dit betekent minstens 75% volledig te slopen.

Ik zou aan de vraagprijs willen voldoen met als enige voorwaarde dat de asbestverwijdering op kosten van de verkoper moet gebeuren.

Er is geen asbestinventaris opgemaakt, maar ik heb wel wat ervaring en weet dat er asbest aanwezig is.

Is het mogelijk dat ik op deze manier een bod uitvoer en indien deze wordt goedgekeurd en begin aan de sloopwerken de factuur van de asbestverwijdering naar de notaris/verkoper opstuur?

Iemand die weet of dit kan?

Merci,

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
3 jaren geleden

Let wel, ik vind de vraag volledig geligitimeerd. Maar natuurlijk wel op een iets bredere basis dan "ik weet het"

Het is alleen de markt die deze vraag dus belachelijk maakt en het is zeker niet de vraagsteller die zichzelf belachelijk maakt. En vroeger was een opschortende voorwaarde van bekomen van een lening idd een dood normale clausule in een eventuele overeenkomst. Het is alleen de ongemanierdheid van de aanbieders die dit niet meer toelaat.

0
Kris M
Kris M
594 3489 Andere particulier
3 jaren geleden

@ moes:  dit heeft niets met ongemanierdheid te maken!  Dergelijke opschortende voorwaarden (verkrijgen krediet, eigen huis moet verkocht zijn, asbest, ...) zouden ervoor zorgen dat de verkoper niet weet hoelang ie op z n geld moet wachten en/of het pand al dan niet gekocht wordt.

Een gemanierde koper maakt z n huiswerk op voorhand.  

Ik heb alvast nog nooit dergelijke opschortende voorwaarden aanvaard en zal dit ook nooit doen. 

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
3 jaren geleden

heeft veel met ongemanierdheid te maken maar dat ga ik in huidige tijden niet meer proberen uit te leggen. Heeft te zien met waarden en normen of ridderlijkheid. Daar ontbreekt het soms mensen totaal aan om niet te zeggen volledige generaties.

Maar goed we wijken af Laat ons het catalogeren onder eieren voor z'n geld kiezen

0
Kris M
Kris M
594 3489 Andere particulier
3 jaren geleden

Jij wil dat de verkoper vrijblijvend zich bindt.  Ernstig blijven graag.  Als verkoper wil ik m n centen na 4 maand en niet na n onbekend aantal maanden ....  eerlijkheidshalve:  heb ooit een opschortende voorwaarde lening geaccepteerd doch beperkt tot 2 weken. ....

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Komt er in Vlaanderen een dynamisch capaciteitstarief?

Komt er in Vlaanderen een dynamisch capaciteitstarief?

Komt er een nieuw dynamisch capaciteitstarief? Energie-expert verwacht aanpassingen die piekverbruik afstraffen.

Lees meer

Elektriciteitsfactuur zal dalen door taxshift en extra korting

Elektriciteitsfactuur zal dalen door taxshift en extra korting

Het Vlaams klimaatplan heeft als doel om minder CO2 uit te stoten. Daarom komt er een taxshift en een extra korting op elektriciteit.

Lees meer

Minister Brouns schaft meldingsplicht en vergunning voor kleine verbouwing af

Minister Brouns schaft meldingsplicht en vergunning voor kleine verbouwing af

Verbouwen zonder omgevingsvergunning? Vlaanderen schaft meldingsplicht af en vereenvoudigt de regels voor kleinere verbouwingen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag