5

nieuwe dubbel glas ramen plaatsten

eds1
eds1
#Ramen en deuren · 3 jaren geleden

Ik ga een dubbel glas ruit vervangen wegens vuil in de luchtspouw. Nu dacht ik eraan om na plaatsen van ruit en vooraleer slaglatten te plaatsen en op te kitten, om de gleuf (+- 5mm rondom) op te spuiten met schuim en nadien de slaglatten en kitten. Heeft dit al iemand gedaan ? Is dit nuttig / aangeraden ??   Groeten, eds1

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Zou dat precies niet doen...

In je  aluminium kaderprofiel en je glaslat is een rubber afdichting normaal voorzien.

Je kan er ook een dunne afdichtingstrip op kleven.

Normaal is er ook in het onderste kaderprofiel een klein gaatje om het condenswater wat tussen je kader kan komen, af te voeren..

0
eds1
eds1
0 4 Verbouwer
3 jaren geleden

Ik heb geen Alu kaders maar is een houten (afzelia) raam.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Zou dan tochtstrips of desnoods elastische silicone kit gebruiken inplaats van PU schuim... PU schuim is plakkeboel en zet uit na verharding waardoor er druk op de raam kan komen te staan en niet eenvoudig te doseren...... 

Silicone is achteraf in geval van eenvoudig te verwijderen..

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Mag absoluut niet gebeuren. De spleet tussen glas en kader of vleugel moet "ongevuld" blijven.

Enige wat eventueel toegestaan is zijn soort van dichtingskoorden die je bij sommige aluminium ramen ziet.

Maar die hebben een speciaal ontworpen vorm en zijn samen me thet raam getest op hun invloed. Er mag namelijk of geen enkel moment worden geraakt aan de waterhuishouding van een raam. En da tis wat die splee tnu net doet. Ontluchten en ontwateren.

Dus in beste geval zou u een dichtingskoord te koop in DHZ kunnen steken maar dan met een max dikte van uw glas dat zal dan een koordje zijn van 12 a 15 mm. Het nut ? ik zou het niet weten. Bij houten en pvc ramen is getest en geweten dat op die plaats geen echte koudebruggen zitten in tegenstelling tot aluminium ramen. Ik denk tda tis ergens hoopt op een "geniale ingeving" :o))) maar u zou er ook kunnen voor zorgen dat u zelfs extra wate rnaar binnen krijgt.

0
eds1
eds1
0 4 Verbouwer
3 jaren geleden

Bedankt voor jullie antwoorden !  Ik ga inderdaad alles open laten en als alles goed afgekit is binnen en buiten dan is dit een gesloten ruimte die voldoende isoleert op zich . 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat maakt aluminium ramen een slimme keuze? De voordelen en opties op een rij

Wat maakt aluminium ramen een slimme keuze? De voordelen en opties op een rij

Aluminium ramen combineren een strak design met veiligheid. Maar hoe zit het met isolatie, prijs en onderhoud? Ontdek alles wat je moet weten!

Lees meer

Valdorpel onder je deur monteren: bescherming tegen tocht, vocht en geluid

Valdorpel onder je deur monteren: bescherming tegen tocht, vocht en geluid

Zorg voor een perfect afgesloten deur met een valdorpel. Ontdek meer over de werking, materialen, prijs, installatie en het onderhoud ervan.

Lees meer

Een vliegenraam of muggenhor plaatsen in 3 stappen

Een vliegenraam of muggenhor plaatsen in 3 stappen

Geen muggen en vliegen meer in huis dankzij een vliegenraam of muggenhor? Dit stappenplan toont je hoe je er zelf een plaatst.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag