Het afsluiten van ABR-polis / constructplan
Dag iedereen,
ik zal eerst even de situatie schetsen: wij zullen bouwen met Livingwood, dewelke een ABR-Polis heeft afgesloten echter zullen wij de fundering laten uitvoeren door een andere firma, doordat wij deze zelf hebben aangesteld, valt deze niet onder onderaannemer en is deze niet gedekt onder de ABR-polis van Livingwood. Echter hebben zij wel een BA-uitbating voor schade aan 3e. Op de fundering na zal onze aannemer alles uitvoeren en zullen alles onder deze ABR-polis vallen.
Deze funderingsmaatschappij heeft in hun offerte de melding gemaakt dat er geen 'constructplan verzekering' is inbegrepen.
Ik heb wat opzoekwerk gedaan en ik vraag mij nu af wat dit eigelijk inhoud, ik kan dit enkel plaatsen onder de noemer uitbreiding op 10 jarige aansprakelijkheid.
Mijn inziens is elke aannemer 10 jaar aansprakelijk voor de werken die ze hebben uitgevoerd dus worst case, als het gebouwd huis inzakt door slechte fundering kan zowel de architect als de aannemer als de funderingsaannemer aansprakelijk gesteld worden en zullen zij de woning moeten herstellen.
zie ik dit fout, hebben jullie hier meer informatie over?