Ik denk dat je voor een balkon dat er al was en je gewoon een houten balkon in de plaats legt is een wijziging in het uitzicht van de woning in dus bouwvergunning.
Woning langs buiten isoleren en dan crépi erop is een grondige wijziging dus bouwvergunning nodig.
Mijn garage is 6x6 meter mijn buur schuinover bouwde een garage tegen mijn garagare en had dat gevraagd of dat mocht , ik ja ok. M
Maar dan was er een ambtenaar van de dienst planning en die viel direct op de garage van de buren. want dat stond niet op de kadaster plannen en die was aan het ronplopen langs de woning maar getriiggerd door een radar detectie en 11 minuten later de politie.
Die ambtenaar kreeg te horen dat hij voor zo'n onderzoek eerst de goedkeuring van de bewoner moet krijgen.
Dus die dreef af maar 12 weken later voor de rechter omdat de ambtenaar de bouwovertreding wou doordrukken.
Maar ik kon aangeven dat een architect in deze gemeente dat plan heeft getekend.
Maar ik vind dat niet en de architect heeft vergeten die in te dienen.En die was ondertussen gestorven, fervente alcoholieker , en lap de rechter wist al direct wie het was. Dus vrijgespoken.
Stel je wil meerdere zaken plannen dan gaat dat met 1 bouwvergunnning
Ik maak een lastenboek daarin vertel ik wat er gevraagd wordt want dan heb je maar 1 bouwvergunning nodig.
Zelfs als de bouw van iets een grote vertraging kent. Veranderd dat niks aan de zaak.
En als ze op het kadaster twijfelen moeten ze gewoon het lastenboek lezen en als het daarin staat hebben ze geen poot om op te staan.