Eelctriciteit keuken
Net voor de jaarwisseling zijn er problemen gekomen met de kookplaat (Atag)
De Atag technieker is 3 x langsgeweest om uiteindelijk te oordelen dat er iets scheelt met de toevoer naar de keuken vanaf de meterkast in de garage. Daar staan 3 zekering aangeduid als zijnde voor de keuken.
Sinds deze week hebben de kenissen van de eigenaar de zaak overgenomen na mijn opmerkingen dat er toch wel wat scheelt aan de algemene installatie en dus specifiek dat van de keuken. Gisteren heeft iemand de zekering/verliesstroomschakelaar tussen toevoer en apparaat(en) er van tussen gehaald en een brug gemaakt (?) De kookplaat en oven zitten op 3 x 220. Stopkontakten 220 zitten daar blijkbaar ook op die circuit. 1 stopkontakt in de living zit daar ook op. De verlichting van de keuken zit daar ook op. Enz enz enz.
Enfin een te lang verhaal om alles hier uit de doeken te doen. Maar je voelt a je thee water dat er zaken niet kloppen Waarschijnlijk om centen te besparen doet eigenaar alles zelf . Geen van de betrokken personen is echt electricien).
Liever zie ik een echte electricien langskomen om metingen te doen en verslag uit te brengen want volgens mij is dit deel v d electra niet echt koosjer. Maar wat kost dat (ongeveer)en welke electricien kennen jullie die dat nog wil doen (regio Gent)