5

regularisatie bijgebouw garage 120 m2

senneja
senneja
#Veranda en bijgebouwen · 3 jaren geleden

wij hebben een probleem dat de gemeenten moeilijk doet inverband een grote  gararge in onze tuin.

wij hebben het huis gekocht in 2020 en hebben met arcitect plannen ons huis laten aanpassen en een plan laten tekenen voor de oude garage die in de tuin staat.

de verbouwing aan het huis is goed gekeurd maae de garage niet.

de garage is gebouwd in 1965 en bestond toen uit 2 verschillende hoogte delen.het voorste deel was nok hoogte 3.6m en het achterste gedeelde was maar 2.5m waardoor de laatste 3 meter van het gebouw dus lager was. hier hebben wij ook een kadastrale legger van met grondplannen waar de afmetingen op staan.

in 1975 +- is deze garage aangepast en is de nok hoogte over de gehele lengte opgehoogd naar 3.5m

nu vraagd de gemeenten dat wij dit moeten kunnen aanduiden met luchtfotos van voor 1978 .

na lang zoeken heb ik enkel een foto van 1973 en een foto van 1983 waar je dus op kan zien dat ze is aangepast . maar voor de rest vind ik niets terug

nu doet de gemeenten dus moeilijk over het laaste stukje (dat verbouwd is geweest) het voorste deel is beschouwd als vegund

wat kan ik doen? ik wil dus graag de gehele garage opknappen en op pappier hebben.

gaat het niet enkel om de m2 inplaats van de hoogtes ?

hoe kan ik het beste aantonen dat deze garage zo vergund kan beschouwd worden.

ik heb een foto uit de tuin uit 1977 van een zoon van de oude eigenaar waar de garage op te zien is en 1 geheel is. maar dit neemd de gemeenten niet aan als bewijs .

alvast bedankt 

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

ik heb een foto uit de tuin uit 1977 van een zoon van de oude eigenaar waar de garage op te zien is en 1 geheel is. maar dit neemd de gemeenten niet aan als bewijs .

alvast bedankt 

Staan er mensen op deze foto? Als je kan vaststellen hoe oud ze zijn, dan heb je misschien iets

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Getuigenis van de buren, Facturen van de materialen destijds aangekocht

0
senneja
senneja
0 1 Verbouwer
3 jaren geleden

Jep. Op de foto staat de zoon in zijn jongen jaren. Maar dat vinden ze niet genoeg. Aangezien de leeftijd geschat zou zijn 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

hoe kan ik het beste aantonen dat deze garage zo vergund kan beschouwd worden

Belgie is een land waar "officialiteit" de norm is en dus zal je ook in die richting moeten zoeken.

- Plannen, documenten architect

- Luchtfoto's van een of andere overheidsdienst  

- Officiele ondertekende getuigenissen buren 

- .....  

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik heb een garage van 6 op 6 meter , het kadaster had echter plannen van 6x3 meter.

Dit is voor de rechter gekomen en ik had geluk want de architect van hier was een ferme dronkaard  en bij het gerecht wisten ze dat dus garage ineens goedgekeurd. De plannen van het kadaster zijn nu nog niet goed maar de 6x6 garage staat er nu tenminste op.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Kies uit diverse stijlen en materialen, en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Je auto op een overdekte plaats parkeren? Dan kan je kiezen voor een carport. Ontdek welke materialen er zijn en op welke prijs je moet rekenen.

Lees meer

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Met een terrasoverkapping creëer je schaduw en comfort in je tuin. We lijsten de nieuwste terrasoverkappingen op.

Lees meer

Voor elke veranda de juiste zonwering: ontdek de opties en hun prijs

Voor elke veranda de juiste zonwering: ontdek de opties en hun prijs

Wil je op warme dagen in je veranda kunnen genieten, dan is zonwering een must. Ontdek welke soort zonwering voor jouw veranda het meest geschikt is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag