1

(Slimme) vervanger voor Honeywell-thermostaat DT90A?

MicC
MicC
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden

Beste,

Momenteel bezit ik een Honeywell-thermostaat DT90A. Doordat die sporadisch uitvalt, moet deze vervangen worden. Hierbij kijk ik uit naar een slimme(re) opvolger (met mogelijkheid voor dag/uur-regelingen en later check via app).Kan u mij raad geven welke thermostaat hiervoor in aanmerking komt? (Hangt in de woonkamer, in de keuken/(slaap)kamers hangen klassieke radiatoren met gewone draaiknoppen.) Opmerkingen bij de keuze:- De thermostaat bevindt zich in een appartement (beton!). Daarbij kan ik niet in de technische kelderruimte bij de stookketel (geen idee dus welk merk of type stookketel de CV van warm water voorziet, iedere bewoner heeft een afzonderlijke schakelklep  & meter). In het appartement komen dus gewoon 2 draadjes uit de muur waarmee ik het moet doen.- Momenteel is er nog geen WiFi. Knoppen of een touchscreen op de thermostaat om deze te configureren en te bedienen zijn bijgevolg nodig. Van zodra er WiFi is, had ik graag sturing via een app gebruikt.- De huidige DT90A werkt op batterijen. Er is momenteel geen stopcontact in de buurt, maar kan voorzien worden indien nodig. - Veel merken werken met een ketelmodule. Geen idee of die nu ergens hangt (voor de DT90A). Kan ik die aan de 2 draden in het appartement hangen (en dan doorschakelen naar de thermostaat die ik ernaast hang)? Kan ik voorlopig de 2 draden overbruggen met een gewone aan/uit-schakelaar om tijdelijk voor verwarming te zorgen?
Alvast bedankt voor de info.

Alle reacties

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Sporadisch uitvalt? Batterijen leeg?

Voor een binnen thermostaat zijn er tegenwoordig 3 systemen.

1) de gewone aan/uit thermostaat.

2) de modulerende thermostaat

3) De slimme thermostaat.

1) Oudste type, sprint aan als de temperatuur zakt en schakelt uit als het warm genoeg is.

2) Modulerende thermostaat is zuiniger dan aan/uit.

3) De slimme thermostaat : dikwijls met een smartphone app , ze detecteren of je binnen bent of niet.

Er zijn ook modulerende slimme thermostaten. maar dan ook wat duurder.

In de slimme zit altijd een processor  gezien de vele functies.

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Met een airco kan je je woning koelen. Maar wist je dat je er ook mee kan verwarmen? Ontdek hoe het werkt en de voor- en nadelen ervan.

Lees meer

Nieuwe studie van de CREG toont wanneer een warmtepomp loont

Nieuwe studie van de CREG toont wanneer een warmtepomp loont

Een warmtepomp: wanneer erin investeren en wanneer niet? Een nieuwe studie van de CREG bepaalt van welke factoren de rendabiliteit afhangt.

Lees meer

Airco of warmtepomp: wat kies je voor je comfort en energiebesparing?

Airco of warmtepomp: wat kies je voor je comfort en energiebesparing?

Airco of warmtepomp? Ontdek hoe ze werken, hun voor- en nadelen, en waarom een combinatie ideaal kan zijn voor comfort en energie-efficiëntie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag