Kan er een appartement boven mijn dakappartement gebouwd worden
Ik heb een dakappartement met terras dat alleen ik mag gebruiken. Kunnen de vme verkrijgen dat daar nog een appartement bovenop mag gebouwd worden ?
Kan er een appartement boven mijn dakappartement gebouwd worden
Ik heb een dakappartement met terras dat alleen ik mag gebruiken. Kunnen de vme verkrijgen dat daar nog een appartement bovenop mag gebouwd worden ?
De vme zijn toch de eigenaars ( er zijn 11 appartementen en 1 glvl winkel in ons gebouw. Dus die 12 eigenaars zijn toch de vme ? Of ben ik verkeerd ?
Ja natuurlijk maar een Vme kan geen appartementen bezitten, laat staan bouwen: Een of meerdere eigenaars (of zelfs alle eigenaars samen) kunnen het initiatief nemen om een boiwproject te starten mits akkoord van de vme. Het bouwen van een appartement behoort niet tot het standaardwerk van een syndicus: als hij het doet zal hij hiervoor wel bijkomend factureren.
zoals al gezegd: als er nog punten rond dat appt goedgekeurd worden door de vme dan consequent tegenstemmen (niet onthouden en zeker niet goedkeuren), eisen dat de syndicus uw tegenstem notuleert en binnen de 4 maanden naar de vrederechter met mingenot als hoofdargument. Als je niet stemt of goedkeurt is de kans groot dat de vrederechter uw casus ongegrond verklaart omdat je niet al het mogelijke deed om de beslissing te verwerpen.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.
Lees meerVan 11 tot en met 19 januari kan je je hart ophalen tijdens Bouw&reno. Ontdek zo'n 200 exposanten in Antwerp Expo en krijg gratis advies op maat.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen