Nogal kort door de bocht niet ?
Waarschijnlijk heb je een slechte ervaring gehad met de bouwheer en of de architect en scheer je nu elke bouwheer of architect over dezelfde kam.
Ik werk nochthans regelmatig met bouwpromotoren die optreden als bouwheer en kan wel stellen dat er inderdaad soms iets vergeten wordt of zaken niet als prioriteit worden gezien. Maar dan krijgt de aannemer wel even de wind van voren ofwel van de architect ofwel van de bouwheer.
Je beschrijving is eerder toepasselijk voor sods waarbij de architect monddood wordt gemaakt door de bouwfirma want die betaalt deze tekenhoer.
Nu een leiding vergeten voor de handenwasser....
Zeg nu eerlijk?
Als jij daar uit kunt opmaken wie de bouwheer is ???
Dus nog meer krijg ik de indruk hierdoor dat je serieus de mist in bent gegaan met jouw debacle met jouw bouwheer.
Ik zou ze de kost niet willen geven waar er na goedkeuring van de technische uitvoeringsplannen er nog op de valreep nog veranderingen worden doorgevoerd en deze worden soms niet aan iedereen doorgegeven.
Kijk maar naar de as built plannen en vergelijk deze met de ontwerptekeningen. Je zult versteld staan van de wijzigingen.
En