eendraadsschema
Is dit ééndraadsschema correct?
Of moeten hier nog meerdere details op?
Zoals welk soort schakelaars het zijn en moeten de aftakdozen er ook zo opstaan (cirkeltje met bolletje in)
of nog andere opmerkingen?
Alvast bedankt!
eendraadsschema
Is dit ééndraadsschema correct?
Of moeten hier nog meerdere details op?
Zoals welk soort schakelaars het zijn en moeten de aftakdozen er ook zo opstaan (cirkeltje met bolletje in)
of nog andere opmerkingen?
Alvast bedankt!
Ik zie hier geen probleem maar met een vraag over de kontaktdozen .... moeten deze ook niet een nummer hebben ?
Het enkel of dubbel dwarsstreepje best toevoegen op schakelaarssymbool
Nu zegt het schema dat je hobt van aansluitpunt naar aansluitpunt terwijl je ws in de verdeeldoos splitst: teken de verdeeldoos met toekomende kabel en twee (of meer) vertrekkende kabels. Verdeeldoos ook labelen om de plaats te kunnen aangeven op het situatieschema.
De gebruikte symbolen zijn vermoedelijk niet correct - zie bijlage. Stopcontacten zonder kinderveiligheid? Voorstelling type schakelaar n°1, 2, 5, 6?
Aardingsgeleider tussen onderbreker en piketten vob 16mm2 of aardingslus ? En naar verdeelkast?
Zie ook eens de leidingen na voor wasmachine e.d. volgens huidig arei moet dit 6mm2 zijn ( lijkt mij sterk overdreven).
De gebruikte symbolen zijn vermoedelijk niet correct - zie bijlage. Stopcontacten zonder kinderveiligheid? Voorstelling type schakelaar n°1, 2, 5, 6?
Aardingsgeleider tussen onderbreker en piketten vob 16mm2 of aardingslus ? En naar verdeelkast?
Zie ook eens de leidingen na voor wasmachine e.d. volgens huidig arei moet dit 6mm2 zijn ( lijkt mij sterk overdreven).
Dat laatste van 6mm² is uit het nieuwe arei gehaald.
Dat laatste van 6mm² is uit het nieuwe arei gehaald.
Ik stel mij toch vragen rond de competentie van degenen die dit AREI hebben samengesteld. Enerzijds verstrengt men regels waarvan men met 100% zekerheid weet dat die geen gevaar opleverden noch voor de installatie noch voor de gebruiker, anderzijds mag en kan men nog altijd een eenvoudige verlichtingslamp op meer dan 225cm hoogte boven het bad hangen welke vanuit het bad eenvoudig kan bereikt worden of zelfs met de douchesproeier kan bereikt worden. Geen probleem, maar een geaarde en beveiligde wasmachine op minder dan 60cm van het bad plaatsen? Ho, dat kan niet wegens gevaar op elektrocutie.
Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.
Lees meerJe energiefactuur op korte termijn doen dalen, hoeft niet noodzakelijk veel moeite te kosten. Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat besparen.
Lees meerWil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen