Kijk als mijn panelen een overschot hebben gaat die terug naar het net.
Het prosumenten ging er om die injectie in het AC stroom. Let wel voor grote velden van 100 of 200m² is dien injectering natuurlijk veel groter.
Maar particulieren hebben kleine velden en die sturen nog dikwijls via twee fasen op een drie fase aansluiting.
Zie afhankelijk van omvormers bovendien nog 230V i.p.van 400V en daarom moet de inenting groot genoeg zijn.
Dus dan gaat er op 400V twee fasen zijn met de digitale storing en de derde fase nihil.
Ik heb het met een recorder oscilloscoop (4800 euro) gemeten, dus geen prul.
Ik heb de recorder info naar iverlek gestuurt en als zij dat ilegaal bestempelen verwacht ik toch dat ze iets laten weten.Desnoods dat ze me voor de rechter sturen.
Of moest ik muziek er op zetten want het AC veld gaat van positief naar negatief maar voor inenten maakt dat niks uit omdat de digitale code of audo de ac golf als drager gebruiken dus de data gaat ook + en - maar voor de date maakt dat niks uit , deze volgt de ac golven.
Vergelijk het met een potente generator, als de generator een auto frequentie module heeft (+/- 950 euro) dan start je de generator en die kijkt naar het AC signaal en past de generator aan todat de frequentie overeenkomt.
Maar eens verbonden dicteert het AC net aan de generator om in pas te blijven werken.
Dat werkt dan zonder auto frequentie module omdat dit een eigenschap van AC stroom.
In centrales staat een manuele frequentie detectie maar ook daar eens gesynchroniseerd kijkt geen kat er nog naar.
Maar als de generator of centrale een probleem krijgt dan moeten direct van het AC net verwijdert zijn.
Eeens probleem opgelost is kan er weer gesynchroniseerd worden en dan weer rustig in de centrale/generator.
Het digitale signaal dat op de ac spanning geënt is is uniek want ik heb de storingen op het AC bekeken en ervoor gezogt dat mijn inenting er sterk boven zit.
Ik dacht al langer dat het tot zo'n padestoel gaat maar als ik dat meld zonder bewijs ja dan gaan ze eeker eens lachen.
Stecotech is een elektromechanische producten, van digitale orgels tot ATS en synchronisatie modules en ik ken digitale elektronica en sterkstroom dus ac tot 10 duizend Volt.
ik moet een tests doen om die materie te mogen behandelen.
Sinds de bouw van deze woning begin 1970 is er altijd een driiefase 220/380 maar nu is dat natuurlijk 230/400 als durft dat wel eens wat lager gaan 227V/394 volt.
En dat komt eerder voor dan overvoltage zo kwam er bij iverlek eens 400V binnen op 230V lijnen met als gevolg TV stuk en nog zo'n paar elementen behalve computer met een ATX psu want die zijn heel flexiebel en sluiten af bij een over voltage.
Laptops zijn slechter op dat gebied. En veel telefoons defect die op het AC weren aangesloten.
Ik had geen schade wante de omvormers schakelde naar ATS dus ik kreeg spanning van de panelen en heb terug omgeschakeld als Iverlek het euvel had gevonden.
Stecotech heeft de nodige licenties om tot AC 10 duizend volt te gaan, eletronika heb ik zelf geleerd en ben mechanisch aangelegd door studie.
Het AC veld werd gemeten met een recoder osciloscoop (4800 euro) dus geen prul en die kan tot 1000V AC meten.
Ik kan zelf audio op het AC zetten maar belabberde kwaliteit door grijze stroom.
Omdat het geënt wordt op de AC en die gaat van + naar - maar dat maakt niet uit omdat de AC as draagfrequentie wordt gebruikt . Audio gaat van ongeveer 100Hz tot 12khz en ja dat kan op de AC stroom geënt worden.
Hoe denk je anders hoe elektriche teller data terug naar de intercommunale?
De recentste hebben geen internet connectie dus iverlek geberuikt de techniek zelf.
Ik was wel 8 jaar voor. Toen ik de recoder data naar iverlek stuurde.
En als het illegaal was had iverlek tot iets moeten laten weten.
OT:
Ik kreeg een mail van een Brusselse politie dat iemand 82 euro eist.
En dan een mail 'preuve' maar ik heb dat bewijs volledig naar de prullenmand gestuurt.
Die inspectuer zou de Mechelse politie naar me sturen ,nu bijna twee maand later nog niks vernomen.
In 2009 had mijn vrouw een generator gekocht na 6 maand wachten was die er maar ze leverde een andere chinese generator.
Ik heb het bedrijf voor de handelsrechter gedaagd en ze zijn beboet voor niet naleven van europese handelsregels.
In de communatie van mijn adocaten stelden de advocaten een ridicule tekst op en tijdens de zitting hadden ze iemand nieus daar gezet , de dame kon niet veel zeggen op onze aantijgingen en ik zei : kijk edelachtbare, als ik een porche koop en ze leveren een renault ok dat rijd ook maar prijstechnisch is er wel een probleem.
Als ik online keek had die generaor een kleinere tank (-8 Liter) en de generator was 12 cm dikker dan wat online stond.
Nog voor de zitting er kwam had ik de leverancier van de firma in China gevonden.
Op het karter van de motor plakte een stikker van de japanese firma en op de kast een stikker van de firma.
Ik moest wel lang zoeken op aliexpress en alibaba en de firma zei verbaasd te zijn dat ik dat gevonden heb.
/OT
Of moet ik het eens herhalen met mijn 200kW generator die met het net verbonden is.
Omdat de belasting soms wegvalt , ik bedoel een plasma brander werkt met tussenposen van de ene plaats naar de andere plaats maar dus er wordt regelmatig veel stroom naar het AC net gestuurt. Daar kan ik all fasen openten.
En die stroom gaat wel verder dan een paddestoel maar daarom nog niet aan de electrische kast in de straat die in dit geval 800 meter verder staat.