Jawel, als ik mijn dieselgenerator aanzet is dat grijze stroom.
Prosumenten tarief ging net om wat fotovoltaische panelen terugsturen onder het mom dat die de netwerk infrastructuur gebruiken. Wat niet klopt natuurlijk en dus heeft het grondwattelijk hof ook bepaald dat het prosumenten tarief zoals het was niet kon.
Neem nu Engie heeft groen en grijs als je bij engie een groen begint wil niet zeggen dat je enkel groen gaat krijgen.
Ecopower kan enkel nieuwe windmolens etc bouwen en dan meer klanten toelaten maar Engie niet , die kunnen een aanbod met grijs aanvullen.
Pas als een stad of dorp volledig groen gaat ben je nog niet zeker dat het groen naar de paddestoel komt vanwege de centrale opwekking van de intercommunales.
Neen fout mijn panelen zetten per jaar 2600kWh terug dus er is wel degelijk een injectie en ik begrijp het wel dat particulieren niet een paar duizend euro gaan betalen voor de nodige apparaten.
En wettelijk gezien moeten de omvormers met het ac net synchroniseren of de omvormer mag niet gebruikt worden. De vreg weet nooit of er 100% groen naar de paddestoel komt omdat die niet weten welke mensen nog aan hun oude leverancier zijn verbonden dus grijs/groen.
En dan komt er altijd een mengeling groen /grijs en je ziet het niet omdat beide synchroon werken.
Dus je kan onmogelijk het groen uit grijs halen. Gaat niet.
Zolang er kerncentrales en gascentrales zijn zal dit zo blijven.
Jawel ik weet het , de stroom die ik terugstuur gaat tot de paddetoel waar ik mee verbonden ben en de buren die er ook aanhangen krijgen weldegelijk een deel van mijn teruggestuurde AC van de panelen. Maar zien doe ik ook niet b buiten de pulsen op groene ac die kan ik wel meten.
Kwis:
Als ik een rinkern drie spoelen anders gewikkeld en 120° verschoven. En ik verbind er lampen aan. dus 1 AC wikkeling en dan twee wikkelingen met lampen verbonden.
Hoe lang blijft dit werken?
/kwis