22

Bekleding zijgevel met buur

Nial
Nial
#Dak · 3 jaren geleden

Ons huis ligt hoger dan dat van onze buren waardoor een deel van onze zijgevel niet echt bekleed is. Aangezien we ons dak gaan veranderen hadden wij ook gevraagd dat ze ons ziigevel zouden isoleren en bekleden. Onze buurvrouw staat dit niet toe omdat we over haar grens gaan. We besloten dus om enkel te bekleden. Daarna deed ze dus moeilijk over het feit dat we op haar dak gaan moeten werken. Onze dakwerker gaat daarom een plaatsbeschrijving doen. Nu zegt ze dat als wij op haar dak komen we ook haar dakwerker moeten betalen zodat hij kan kijken of er aanpassingen moeten gebeuren.

Kan dit zomaar? Wij maken toch al een plaatsbeschrijving.

Mag ze weigeren dat we op haar dak komen om onze zijgevel de bekleden?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

TS vraagt nochtans dit: 

"

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
3 jaren geleden

Zoals al geschreven:  onderhoud niet gemene muur mag ze niet weigeren. Uitbreidingen zoals bekleding en isolatie wel want dat impacteert haar platdakbekleding: aanpassen loden dakafdichtingsslabben etc

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Als ik zeg dat je op mijn dak niet opkomt onder mijn voorwaarden dan kom je er niet op.. That's for sure.. 

Je zal naar de vrederechter moeten stappen dan..

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Als ik zeg dat je op mijn dak niet opkomt onder mijn voorwaarden dan kom je er niet op.. That's for sure.. 

Je zal naar de vrederechter moeten stappen dan..

Heb jij ooit gehoord van rechtsplegingsvergoeding? 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik weiger niet, tegenparty wil mijn voorwaarden niet aanvaarden om mijn dak te betreden...

Het ereloon van zijn advokaat zal meer zijn dan dat hij toegewezen kan krijgen,en dan moet hij nog gelijk krijgen.. 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Vreemd dat mensen wetgeving en rechtspraak zien vanuit hun eigen belang. Moest jij het zijn die een gevel te bekleden had zou dan dezelfde houding hebben?

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Het klopt niet wat je zegt. Om deze werken te kunnen uitvoeren kan je wel degelijk een beroep doen op het ladderrecht zoals voorzien in artikel 31 van het Veldwetboek

Dat zeg ik toch? De anderen zeggen van niet 😃

Niet goed wakker geweest :)

0
Patrico
Patrico
3 jaren geleden

Het gaat helemaal niet over ladderrecht enz. enz... 

""" TS zegt .... Nu zegt ze dat als wij op haar dak komen we ook haar dakwerker moeten betalen zodat hij kan kijken of er aanpassingen moeten gebeuren. """

Dat kan natuurlijk niet, enkel als er schade geleden is.

0
Patrico
Patrico
3 jaren geleden

Het kan ook andersom ... ze gaan gewoon je dak op omdat ze dat recht hebben. Wat ga je dan doen?

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Idd, sommige mensen hebben het vreemde idee dat ze voor iets betaald moeten worden omdat ze gewoonweg vinden dat dit zo moet. Zo werkt dat niet.

Idd. De politie bellen? Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat die deze van het dak gaan halen. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Roofing op een plat dak: tips voor plaatsing, herstelling en onderhoud

Op zoek naar een dakbedekking voor een plat dak? Ontdek de verschillende soorten roofing en hoe je ze correct plaatst, onderhoudt en herstelt.

Lees meer

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Hout als dakbedekking of dakconstructie: dit moet je weten

Wil je een houten dakbedekking of een dakconstructie uit hout? Lees meer over de houtsoorten en prijs voor een moderne of landelijke architectuur.

Lees meer

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Wat is een warm dak? Alles wat je moet weten over de opbouw en isolatie

Een warm dak is de populairste methode om een plat dak te isoleren. Maar hoe is zo’n dak opgebouwd en hoe kies je het geschikte isolatiemateriaal?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag