3

2de zekeringkast

janTH
janTH
#Elektriciteit · 3 jaren geleden

Hallo, ik heb een paar aanpassingen gemaakt t.o.v. mijn laatste schema een paar weken geleden.
Ik heb mijn schema's in zones ingedeeld om mij als leek beter verstaanbaar te maken
Zones 1 - 2 - 3 = zekeringkast 2 en zone 4 = zekeringkast 3 POMPHUIS.
Kunnen jullie eens nagaan of dit schema strookt met de gangbare regels?

Info : Ik vertrek in Kast 1 van een zekering  met een kabel 5 x 10mm².

Al mijn zekeringen zijn van het merk SCHNEIDER type Resi9.
Ik heb meerdere differentieels 30mA geplaatst om niet alles zonder stroom te plaatsen bij een uitval van 1 van de zekeringen.

: Kan ik als HOOFDSCHAKELAAR (zone 1) in kast 2 starten met een 40A zekering i.p.v. een 32A ?

: Kan de Automaat 20A in Zone 3 vervangen worden door een 32A om daarna met een kabel 3 x 6mm² naar KAST 3 POMPHUIS te gaan naar een automaat van 20A en naar een met daarop een 20A automaat?

:Mag deze differentieel een lagere amperage (25A) hebben dan de zekering waarvan hij vertrekt van 32A (indien ik de 20A zou vervangen door een 32A zoals hiervoor aangehaald).

Dank U

Alle reacties

0
ELEKTROMAN
ELEKTROMAN
7 71 Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste , ik denk dat er weinig mensen zijn die de wetgeveing van TAILAND kennen .

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik corresponder veel met een Thaise installatie firma omdat die Europese regels al toepasten.

De regels corresponderen nochthans behoorlijk met ons AREI ok nog maar 2 jaar geleden ingevoerd omdat er veel charlatants waren die direct uitvallen bij de test die de regering sindsien heeft ingevoerd.

Voor buiten is differentieel 30mA goed behalve als er en vijver mee gemoeid is dan 10mA.

Maar nu het wettelijk kader : In Thailand moet de electriciteit ddoor een erkend gecertificeerde electrische firma.

Zelf brikoleren is: Verboden bij Thaiwanese wet. Vroeger ging dat stilaan naar India dus een wirwar buiten draden.

Twee jaar geleden was de Thaise regering het beu en heeft dus regels ingevoerd die stroken met wat hier al vele jaren zo is.

En de boetes zijn ronduit zwaar als er nog eens een blok zonder stroom valt. Als je dan als particulier geen document kunt naar voor halen die bevestigd is dat je een erkende installeur heb opdracht gegeven dan ga je diep in de buidel moeten tasten want dan ben je schuldig aan aan uw laars lappen van Thaise wetten.

OoK sanitair en brandbeveiligen zijn aangepast.

In china is ook een wijziging til, die zijn het zat dat bij grote gebouwen na 10 jaar als lekken zijn en als ze zien naar deze contreien is dat 50 jaar dus de industrie is gaan vragen bij de communistische partij om de regels ter plaatsing conform Europese regelgeving in te voeren want de investerings maatschappijen zijn  het grondig beu.

Elektroman, uit het bericht kan ik niet lezen dat de topc starter in Thailand zit.

0
Eendraadsschema
Eendraadsschema
27 260 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik corresponder veel met een Thaise installatie firma omdat die Europese regels al toepasten.

De regels corresponderen nochthans behoorlijk met ons AREI ok nog maar 2 jaar geleden ingevoerd omdat er veel charlatants waren die direct uitvallen bij de test die de regering sindsien heeft ingevoerd.

Voor buiten is differentieel 30mA goed behalve als er en vijver mee gemoeid is dan 10mA.

Maar nu het wettelijk kader : In Thailand moet de electriciteit ddoor een erkend gecertificeerde electrische firma.

Zelf brikoleren is: Verboden bij Thaiwanese wet. Vroeger ging dat stilaan naar India dus een wirwar buiten draden.

Twee jaar geleden was de Thaise regering het beu en heeft dus regels ingevoerd die stroken met wat hier al vele jaren zo is.

En de boetes zijn ronduit zwaar als er nog eens een blok zonder stroom valt. Als je dan als particulier geen document kunt naar voor halen die bevestigd is dat je een erkende installeur heb opdracht gegeven dan ga je diep in de buidel moeten tasten want dan ben je schuldig aan aan uw laars lappen van Thaise wetten.

OoK sanitair en brandbeveiligen zijn aangepast.

In china is ook een wijziging til, die zijn het zat dat bij grote gebouwen na 10 jaar als lekken zijn en als ze zien naar deze contreien is dat 50 jaar dus de industrie is gaan vragen bij de communistische partij om de regels ter plaatsing conform Europese regelgeving in te voeren want de investerings maatschappijen zijn  het grondig beu.

Elektroman, uit het bericht kan ik niet lezen dat de topc starter in Thailand zit.

Als je in andere post van TS gaat kijken, daar staat Thailand.

https://forum.livios.be/nl/technieken/elektriciteit/electriciteit-uitbreiden-naar-poolhouse

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Met deze ingrepen bespaar je snel op je energiefactuur

Je energiefactuur op korte termijn doen dalen, hoeft niet noodzakelijk veel moeite te kosten. Met kleine ingrepen kan je op jaarbasis al heel wat besparen.

Lees meer

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.

Lees meer

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Wat is het verbruik van een warmtepomp? Bespaar met deze tips

Welke factoren beïnvloeden het verbruik van een warmtepomp, hoe bereken je het, wat kost het en hoe kan je besparen? Wij zochten het voor je uit.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag