Ik heb de luxe van een potente generator en ats wordt tijden de dag uitgeschakeld dus werkt de firma en de woning op generator stroom. Na kantooruren 17.00 uur ats weer in en AC gebruik.
Eeen kwh komt op 24cent en de prijs van ac dwarrelt ron 29 cent , ik zou of grid kunnen gaan maar toch geïnvesteerd in een auto synchronatie systeem zodat de generator ook injecteerd want er zijn dagen dat er weinig gewerkt worden mede door corona en dan is injectie echt nodig
Je krijgt normaal rond 3 of 4 cent per kwh die je injecteerd dus 30 euro tot 40 euro maar ik plan me te registeren als een elektrische aanbieder en dan laat ik de generator tijdens de avond ook werken. Maar tijdens de nacht uit.
De generator is goed gesisoleerd maakt niet meer lawaai dan een CV ketel maar de mens wil rust dus uit.
De prijs van de mazou extra heeft weinig verschil op 30 jaar afschrijving er staat een 5000 liter tank en die is om de twee en halve week leeg maar bij de afschrijving is rekening gehouden met de prijs per KWh branstof en verbruik oliefilters en de prijs van de synhronisatie module en de stookolietank.
Bij kleine generatoren verbruiken meer diesel , ze draaien dan op 3000 toeren en maken veel lawaai.
Deze draait op 1500 toeren en maakt dus minder lawaai , als de generator naar max power gaat produceert die als open model 69 dB op 7 meter maar in de kast wordt dat gereduceerd naar 50 dB gemeten op 10 cm.
Door de generator op forse silent block te zetten en proffesionele studio filters is de rumoer naar 50dbop 10 cm gemeten gegeven.
Het rookgas kanaal maakt meer lawaai maar door woning filters te gebruiken is ook dat naar 52 db gegaan direct gemeten aan de uitgang van het rookkanaal.