Laadstation-extra verdeelbord
Beste,
Graag zou ik de voeding voor de installatie van een laadstation (wagen) voorzien.
(1ste laadstation = max 22kW met instelbaar A)
Op iets langere termijn lijkt (?) de kans reëel dat er een tweede laadstation bijgeplaatst zal worden (laadstation eveneens met instelbare A)
Er zou hiervoor een extra kleine verdeelkast (kast 2) voorzien worden, dewelke enkel de laadinstallatie(s) zou beveiligen voor de wagens
- De hoofdautomaat aan de teller =50A
- voeding (+verdeling) 3x400V +N
- De dif 300mA (in hoofdverdeelbord) = 63A type A
- om kast 2 te voeden zou ik in hoofdkast de hoofddif aftakken met XVB5G16 (= vermijden aankoop dure Dif 300mA type B) en een automaat voorzien van 50A (in hoofdkast) (mag deze automaat even groot zijn als de hoofdautomaat? / een automaat in hoofdkast is verplicht neem ik aan om externe kast (kast 2) te voeden?)
- vanaf de 50A automaat (hoofdverdeelbord) zou ik met 5G16 naar kast 2 (voeding laadstations) gaan.
- vandaaruit (kast 2) zouden dan kleinere automa(a)t(en) en Dif's 30mA van het type B worden voorzien om zo verder de laadstation(s) te voeden
Is bovenstaand principe ok voor installatie conform AREI? Indien opmerkingen, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!