Verbruik per uur
Beste menssen,
Het lijkt onmogelijk het verbruik van bepaalde toestellen te vinden.
Wat is er gebeurd met het simpelweg vermelden van het aantal Watt dat een toestel gebruikt?
We staan aan de vooravond van het capaciteitstarief en ik sta op punt een nieuwe droogkast te kopen.
Ik vind enkel verbruik per jaar (bv 200kWh de ene zegt daarbij gebaseedr op 160 beurten, de ander op 220, nog een aander aan 3 keer per week..., in mijn geval zal dat zowat 25 keer per jaar zijn. Moert ik dan 8 kW rekenen? dat is toch absurd! Vaak wordt ook het verbruik per cyclus vermeld (bv: 1,8kWh, er wordt echter niet vermeld hoelang zo een cyclus duurt, waardoor ik even onwetend blijf.)
Wat is er in godsnaam mis om XXXX Watt te vermelden zodat ik kan weten met welke toestellen ik deze droogkast kan combineren om mijn verbruik onder een bepaalde capaciteit te houden?
(Sowieso ben ik gezien door mijn digitale teller, dat kost mij reeds bijna 1000 € per jaar, en bij een simulatie blijkt daar nu nog een keer 75 € bovenop te komen met het capaciteitstarief INDIEN ik onder de 2.5 kW drempel blijf.)
Hoe kan een consument weten aan welke capaciteit hij zal komen als de toestellen zelf dat niet vermelden?
Iemand die weet wat een (warmtepomp) droogkast per uur verbruikt?
Je krijgt mijn eeuwige dank... ;-)
Kurt