1

Terras gepolierde beton

antoinne
antoinne
#Terras en oprit · 3 jaren geleden

Hallo, ik heb buiten een gewapende betonnen vloerplaat waarop tegels gemorteld liggen. Ik zou die tegels uitbreken en graag gepolierde beton leggen. Na informatie blijkt dat je minimum 15 cm moet voozien om gepolierde beton te gieten. Maar wanneer je al een betonnen plateau hebt voorzien met wapeningsnetten versterkt is het dan nog nodig om 15 cm te voorzien voor gepolierde beton?? Is 10 of 11 cm dan niet voldoende?? Bedankt voor informatie.

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Je hebt massa ( dus dikte ) nodig voor de eigen sterkte.

Een plaat van 3 cm beton wat ga dat doen op een bestaande betonplaat ?  Breken natuurlijk. 

10 cm beton is juist niet dik genoeg om je de garantie te kunnen geven dat deze niet gaat breken. 

Vandaar dat ze minimum 15 cm voorschrijven om aan hun garantieverplichting te kunnen voldoen.

Wil je echter maar 10-11 cm dikte, dan zullen ze dit wel doen op voorwaarde dat je geen garantie gaat krijgen. 

Je zal dus papieren moeten opstellen en hen ontslaan van alle verplichtingen... ga je dat risico willen nemen?

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vakantiegevoel in eigen tuin: zo maak je van je terras een tweede woonkamer

Vakantiegevoel in eigen tuin: zo maak je van je terras een tweede woonkamer

Ons terras wordt steeds meer een verlengstuk van ons interieur. Met deze tips geniet je het hele jaar door van een vakantiegevoel in je tuin.

Lees meer

Wat is een waterdoorlatende verharding en telt het mee als verharding?

Wat is een waterdoorlatende verharding en telt het mee als verharding?

Ontdek wat waterdoorlatende verharding is en met welke regels je rekening moet houden als je waterdoorlatende verharding wil gebruiken in je tuin.

Lees meer

Terrasafscherming: in een wip meer privacy

Terrasafscherming: in een wip meer privacy

Wij lijsten op welke soorten terrasafscherming er bestaan, geven je een indicatie van de prijs en lijsten enkele voor- en nadelen op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag