Verhoging prijsafspraak sleutel op de deur
Mag een bouwbedrijf de prijsafspraak van een sleutel op de deur woning zomaar verhogen. De prijsofferte is december 2020 getekend. Als reden wordt gegeven de loonindexering en oorlog in Oekraïne.
Verhoging prijsafspraak sleutel op de deur
Mag een bouwbedrijf de prijsafspraak van een sleutel op de deur woning zomaar verhogen. De prijsofferte is december 2020 getekend. Als reden wordt gegeven de loonindexering en oorlog in Oekraïne.
Voor we de woning accepteren zullen we nog een onafhankelijke partij de woning laten keuren.
Een keuring door uw eigen is enkel goed voor uzelf. Als het voor de rechtbank zou komen, kunt u dit niet gebruiken als bewijs. Hiervoor moeten de 2 partijen aanwezig zijn op de "rondgang"
Bedankt voor de tip. Dan kunnen we hier rekening mee houden
Zoals hierboven reeds vermeld, extra goed opletten bij gebruikte materialen. Wij hebben 11 jaar geleden gebouwd met SOD bedrijf, en ze durven idd besparen op materialen. Gelukkig ging ik elke keer na mijn werk ter plaatse kijken, en heb ik ze een paar keer kunnen betrappen. Zo veel mogelijk foto's trekken zodat je bewijs hebt. Desnoods zelf een compleet dossier bijhouden die stap voor stap beschrijft wat ze wanneer hebben gedaan.
Ook opletten met meerkosten als je iets extra vraagt, daar gaan ze nu natuurlijk woekerprijzen voor vragen, terwijl ze wettelijk gezien een marktprijs moeten vragen.
Wij bouwen nu opnieuw, maar met allemaal aparte aannemers. Het is wat werk om offertes te vragen en alles in te plannen, maar ik heb het mij nog geen seconde beklaagd. Allemaal lokale aannemers, we kunnen zelf de beste uitkiezen en de communicatie verloopt supervlot.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.
Lees meer
Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a9947d9b4aef6a592b51bd4ee720c440)
Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen