3

Vloer uitbreken en vloerverwarming plaatsen

Char89
Char89
#Bouwpartners · 3 jaren geleden

Hoi

Ik heb een huis gekocht en droom van vloerverwarming. Ik zou 18cm moeten uitbreken van de vloer (vloerisolatie, elektriciteit en waterleidingen, pur, vloerverwarming, chape, tegels). 

Na het kijken blijkt dat de huidige tegels rechtstreeks op de béton vloer zitten. Hoe breek ik dit het beste af zodat alles eveneens waterpas blijft?

Verder zei mijn schoonbroer dat de kans bestaat dat de buitenmuren door buigen als ik die 18cm uitgraaf. Is dat zo ?

Thanks! 

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Het waterpas leggen van de vloer wordt uitgevoerd bij elke handeling.

Uitgraven van de bedding ... nakijken van de hoogteverschillen 

Inbrengen van vloerisolatie, inbrengen van stabilisé, inbrengen van beton, inbrengen van (breek)zand, inbrengen van chape ..... ezv telkenmale wordt bij elke handeling de hoogtes nagemeten en gecontroleerd.

Plaatsen van de eindafwerking ... nakijken en controle hoogtes en vloeren waterpas leggen.

Als je buitenmuren uiteen klappen omdat je cc20cm moet uitgraven dan zou ik alles verkopen want dan staan je muren niet op een eigen fundering die diep genoeg steekt.

Fundering van (buiten) muren zitten meestal cc 80 cm diep . Zolang je daar rekening mee houdt met de uitgraving zie ik weinig problemen. 

Graaf anders een controle - en schouwputje van 30x30 x zo diep als je kunt vlak naast de buiten muur en noteer je bevindingen.

Schoonbroer is precies niet de beste raadgever.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Zou zeggen, Dream on, ideaal is vloerverwarming niet.. 

Zet je de temperatuur te warm, dan stijgt je energiefactuur én wordt de grond je letterlijk te heet onder de voeten. Stel je de thermostaat te koud in, dan wordt het onaangenaam kil in huis.Bij is de temperatuur van het water veel lager dan in gewone radiatoren. Daarmee bespaar je energie. Maar het betekent ook dat het langer duurt voor je woonkamer is opgewarmd. Bovendien is het rendement van je cv-ketel of warmtepomp minder goed als die in korte tijd het huis flink moet opwarmen.

Misschien is luchtverwarming een optie??? 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Of vloerverwarming als bij verwarming 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag